Kycklinggratäng med dijonsenap och basilika

Prövade ytterligare ett nytt recept idag, och om jag inte minns fel så fick jag detta av Madde.



Receptet avser 4 portioner

4 st kycklingfiléer
smör att steka i
1 st tomat
1 kruka basilika
6 msk dijonsenap
4 dl vispgrädde
4 st vitlöksklyftor
4 dl créme fraiche
salt och peppar
2 dl riven ost

Serveras tillsammans med:
kokt potatis, potatisklyftor eller pasta
haricots verts

1. Sätt ugnen på 200 grader. Putsa kycklingfiléer och dela dem på längden. Stek i smör så att de får fin yta.

2. Skiva tomaten tunt tunt. Lägg kycklingfiléerna i en ugnsfast form och lägg på tomaterna. Repa av alla basilikablad och hacka, strö sedan över kycklingen.

3. Rör ut dijonsenapen i grädden och pressa i vitlöken. Blanda med créme fraiche och salta och peppra. Häll såsen över kycklingen och strö över osten. Gratinera i 20-25 minuter.

4. Koka haricorts verts i lättsaltat vatten och servera detta till gratängen och potatis alternativt pasta.

Kommentarer
Postat av: Kina

Låter som ett fantastiskt smarrigt recept! Jag har kopierat det nu, så nån gång under veckan ska jag pröva! Tack Malin för alla goda recepttips!

2012-05-08 @ 10:17:55
Postat av: Malin svarar

Kina, jag delar så gärna med mig. Roligt att kunna inspirera andra :) Kram

2012-05-08 @ 11:04:05
Postat av: Susanne

Som jag sa förut. Mums..... Jag dreglar bara jag läser receptet. En rätt helt i mitt tycke :)

2012-05-08 @ 14:18:21
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0