Het pasta med kräftstjärtar



Jag gjorde en ny maträtt dag som jag inte har testat innan. Jag utgick från ett recept men gjorde om det litet så det skulle passa oss. Jag delar därför med mig av just min variant som räcker till 4 personer


4 portioner pasta, jag använde mig av färsk fettucini
1 rödlök i klyftor
1 msk olja
2 ½-3 dl crème fraiche
1 tsk sambal oelek
1 paket sugarsnaps/sockerärtor
1 paket cocktailtomater
1 burk kräftstjärtar i lake
salt och peppar

Gör så här:
1. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
2. Fräs löken i oljan i en panna.
3. Tillsätt créme fraiche och sambal oelek. Rör om och låt puttra några minuter.
4. Skölj och tillsätt sockerärtor och tomater (jag slängde i dom hela)
5. Låt kräftstjärtarna rinna av och vänd ner dom i såsen. Smaka av med salt och peppar.
6. Håll såsen över den nykokta pastan och rör om så att allt fördelar sig.

Detta gick supersnabbt att göra, var färdigt på mindre än 20 min. Perfekt!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag tror jag får stanna hos er en vecka minst nästa gång, så jag får testa på all mumsig mat ni lagar ;)

2012-05-06 @ 21:39:03
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Malin svarar

Susanne, du är för go. Du är så välkommen hit på en matsemester ;)

2012-05-06 @ 21:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0