Rabarbermuffins med vit choklad

Så där.. Tvätten är upplockad från tvättstugan, nu återstår "bara" att vika den. Muffinsbaket gick riktigt bra, de blev verkligen kanongoda. Ikväll har jag även hunnit med att fika med Elli och Annika N hemma hos mig vilket var himla trevligt!! Jag ville ju hinna träffa dom innan jag åker söderöver.

Här kommer receptet:

Rabarbermuffins med vit choklad     
12 stycken


75 g smör el margarin
1/2 dl grädde
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 ägg
3 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
100 g vit choklad
Ca 3 rabarberstjälkar
 


Smält matfettet i en kastrull. Låt det svalna. Tillsätt grädden. Rör ner socker, vaniljsocker och ägg. Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål. Tillsätt mjölblandningen i kastrullen. Rör ihop till en smet. Fyll muffinsformar till 2/3-delar med smet.

Skala och skiva rabarbern fint (blanda ev med lite socker). Hacka chokladen grovt. Lägg några rabarberskivor och lite chokladhack i varje muffinsform. Grädda mitt i ugnen ca 15 min i 225°C.





Premiäranvände de coola muffinsformarna som jag fick av Madde tidigare.



Färska rabarber som jag fick av Malin och Per, tusen tack!



Muffins som är redo för ugnen, de gick snabbt att göra.



Nu är dom färdiga!

Kommentarer
Postat av: frida

Mums, de verkar verkligen supergoda!

2010-06-21 @ 07:17:02
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Susanne

Mmmm.....

2010-06-22 @ 21:33:48
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0