Om en fredag

Väckaren ringde alldeles för tidigt idag, men det var bara att bita ihop. Jag hade nämligen tid för att göra arbets-EKG. Jag har ju som sagt strul med blodtrycket och för några veckor sedan fick jag ett rejält tryck över bröstet som strålade upp i halsen. Läkaren gav mig däför en remiss för att se så jag inte har något problem med hjärtat.
Så idag kopplades jag upp mot ett gäng med sladdar och fick trampa motionscykel med allt hårdare belastning medan puls, blodtryck och hjärtfrekvens mättes upp. Och jag fick glädjande besked. Allt såg bra ut! Inga dubbelslag, inga förträngningar och min kondition låg till och med i det övre spannet. Känns gött. Då är det nog baa blodtrycksmedicinen som måste trimmas till ytterligare.
 
Jag firade detta glädjebesked med att köra ett crosstrainingpass för Ulrika. Som jag har saknat att kunna vara med på hennes lunchpass, det var en ren och kär glädje jag kände, och det kändes som om jag träffade min lilla familj igen. Det är ju en av del "fördelar" med att vara arbetssökande igen. Jag letar glädjeämnen i allt.
Idag var det min sista anställningsdag, så på måndag väntar ett besök på AF.
 
Sedan fick jag ett oväntat besök av brorsan och Minna som tog sig en spontan tur till Stockholm. Så himla trevligt att få dom på besök. Vackra tulpaner hade de med sig också.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0