En vecka har gått

Hallå där!
 
Nu börjar jag få mail av fina vänner som undrar hur det är med mig, för det är helt dött här på bloggen. Ni är så gulliga som undrar. Det är helt ok efter omständigheterna. Tänker att jag sammanfattar lite vad som hänt sedan sist, vilket leder till ett långt inlägg.
 
Jag ooch Fredrik drack vin och surrade på kvällen, samma dag som jag blev uppsagd.
Försökte göra en liten strategi för framtiden, plus att jag fick beklaga mig lite.
 
 
I måndags skulle vi till veterinären för att skrapa bort tandsten på Mandy. Tyvärr upptäcktes det då en dold tandsjukdom som heter Forl, som gör att tänderna vittrar sönder. Detta är oerhört smärtsamt för katten men är väldigt svårt att upptäcka. De har därför fått operera/dra ut sjuka tänder på henne. De kunde inte göra allt på en gång, utan vi ska tillbaka för ytterligare en operation om några veckor. Detta härliga kalas täcks inte av kattförsäkringen utan kostade oss nätta 6000 kronor. Känns ju inte helt optimalt när man precis blivit uppsagd, men det finns ju inga alternativ. Vi har ju valt att ha katt och det är ju ingen tvekan om att hon ska ha den vård hon behöver. Älskade hjärtat! Ni kan ju gissa om jag varit orolig.
 
 
Så nu har vi det angenäma nöjet att försöka badda hennes tänder och tandkött med en lösning som ska bidra till att hålla rent. Hon är ju inte alltför sugen på att samarbeta ska jag säga. På bilden ovan, är hon nog less på att jag sitter med tråkdatorn. Bäst att lägga sig på den med andra ord.
 
 
Jag har hunnit med ett besök på AF för att höra mig för lite vad som kommer hända framöver. Tyvärr har jag ju inte hunnit tjäna in nya a-kassedagar eftersom denna tjänst inte blev 6 månader lång. Så jag har bara 4 dagar kvar att ta ut, sedan kommer jag att omfattas av Jobb-och utvecklingsgarantin.
 
 
Missarna fortsätter att sprida glädje. Tycker de är så ofantligt söta när de ligger så här tillsammans, exakt samma sovstil.
 
 
Hittade Newton i handfatet häromdagen, tydligen ett nytt bra ställa att vara på.
 
Jag har tagit mig till gymet och kört igenom mitt nya PT-pass. Riktigt tufft och skoj. Det känns bra idag vill jag lova. Var en aningens trött när jag körde, så när jag var klar med kettlebellssvingarna råkade jag svinga i den i mitt knä. Fy farao vad ont.
 
När jag avslutade min träning med ett långt konditionspass fick jag bevittna en filminspelning genom fönstret. Mycket intressant och det gjorde att tiden på crosstrainerna bara rusade.
 
Vi var in till stan igår och fikade med Sara, Danne och Siri som var på besök från Luleå. Det blev en långfika på Urban coffe i PUB-gallerian. På vägen hem smet vi förbi Hötorget och fyndade denna magnifika bukett för endast 50 kronor. Helt sjukt!! Hötorget är någ bland det bästa jag vet med Stockholm.
 
 
Avslutade denna helg med att bli en riktig pensionär. Jag har köpt mig ett par broddar. Jag är så sjukt less på att halka omkring hela tiden och har väl egentligen behövt ha broddar i många år. Som min kompis Liv sa en gång:
"Alltså Malin, jag känner nog ingen vuxen människa som ramlar/halkar omkull så mycket som du". Denna kommentar stämmer tyvärr på pricken, och eftersom jag är livrädd för att stå på öronen så får jag väl inse att jag behöver dessa. Känner mig riktigt gammal nu. Och jag glömde förresten berätta att jag har hittat flera Ecco-skor som jag suktar efter. Sakta går det utför.
 
Som sagt, det blev ett långt inlägg men hoppas ni härdade ut ändå.
Kram mina fina!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0