Det var som jag trodde.....

Jag var nyss hos läkaren och hans första kommentar var följande:
"Jag behöver ju inte fråga vad du söker för iallafall"
 
Han konstaterade att det är rosfeber och att jag behövde få en rejäl pencillinkur på 10 dagar för att bli kvitt det. Behandlar man det inte kan det utvecklas till blodförgiftning och det vill man ju inte vara med om. Han sa också att det är vanligaste är att äldre får rosfeber, fast då är det vanligare på benen. Så jag fick helt enkelt se det som att jag fortfarande var ung eftersom det satte sig i ansiktet istället. Riktig charmig äldre läkare med glimten i ögat, sånt gillar jag.
 
Jaja, nu är det bara att knapra tabletter ett tag framöver......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0