Tallin

I helgen åkte jag och Fredrik på en kryssning till Tallin vilket var hur mysigt som helst.
Vi njöt av goda drinkar och underhållning, och den största av underhållningen var alla
märkliga filurer som var med på resan.
 
Vi åt lyxfrukosten på ditresan vilket även inkluderade champagne på morgonen.
Det är jag inte van vid till mina frukostar ;)
 
Mycket gott fanns det att välja på.
 
Hytten var fin och låg högt upp med fönster ut mot vattnet, och med riktig dubbelsäng.
 
Väl i Tallin (som för en gångs skull bjöd på riktigt härligt höstväder) gick vi på Spa.
Vi badade och bastade och bubblade, så vansinnigt mysigt. Efter det strosade vi
mot gamla stan och det obligatoriska besöket i himmelriket, nämligen chokladcaféet
 
Stället är hur mysigt som helst, det ligger i ett riktigt gammalt hus och möblerna håller
gammal stil. Hela menyn är baserad på någon form av chocklad!
 
Eftersom vädret var så bra hade vi lyxen att få sitta uppkrypna utomhus i ett fönstersprång
fyllt med kuddar och filtar.
 
Jag åt den mörka biten som innehöll nötter och mörk chocklad. Fredrik åt den ljusa som
var med cocos och vit chocklad. Mumma! Det ni inte får missa är att beställa den varma
chokladen. Det är helt klart det godaste jag smakat. De gör det på riktig flytande mörk
chocklad och blandas med varm skummad mjölk.... Det är liksom värt att åka till Tallin
bara för att dricka den.
 
Väldigt mysigt att sitta uppkrupen så här. Önskar det fanns någon liknande här i
Stockholm.
 
Det är lite svårt att hitta hit, men det är värt besväret. Det ligger på gatan Vene 6
och sedan går du in i en liten gränd.
 
Maten var supergod och den här halstrade laxen går till historien som den bästa
fiskrätt jag ätit (ni som känner mig vet ju att jag inte är någon älskare av fisk), så
det är ett grymt bra betyd med andra ord.
 
Som ni förstår var resan en riktig humörhöjjare. Skönt med miljöombyte, romantik
och god mat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0