Geblod.nu

 
Idag trotsade jag min enomra rädsla för sprutor, nålar och blod och gick för att testa mig för att bli blodgivare. Jag och Annika lyckades ju sporra varandra att ta oss iväg och ge blod två gånger i Luleå, men när jag sedan flyttade så tog jag inte tag i att börja här (man måste göra om alla tester när man byter ort). Rädslan blev återigen för stark, trots att jag redan tagit mig förbi spärren. Men för någon vecka sedan läste jag att fina Frida var och lämnade blod. Nä, nu MÅSTE jag ta tag i det .. Sagt och gjort. Jag gick in på www.geblod.nu och anmälde mitt intresse och så bokade jag in mig på Blodbussen som kommer på vårt lilla torg här bredvid där vi bor.
 
Nu har jag varit och tagit blodprover, blodtryck och fyllt i en hälsoförsäkran. I vanlig ordning var det ett rent helvete att hitta en blodåder på mig som ville samarbeta, men skam den som ger sig. Vi kom fram till att det nog får bli min högerarm som får gälla till nästa gång. Nu hoppas jag att alla värden ser bra ut, så att jag får börja ge. Jag har flera nära och kära som har behövt få blod, så kan jag hjälpa någon så är det en rejäl vinst. Jag säger fuck U till spruträdslan.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja det är verkligen en god gärning. Hoppas det inte blir allt för farligt sedan och att du vänjer dig lite i alla fall...

Svar: Känns riktigt bra att ha tagit tag i det och jag hoppas att det ska flyta på bra. Är lite mörbultat i armen idag. Kram
Malin

2012-10-09 @ 10:15:25
URL: http://mittaktivaliv.com
Postat av: frida

Yey, bra jobbat!!

Svar: Tack Frida :)
Malin

2012-10-09 @ 11:37:37
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag kommer nog inte att blogga ofta men ibland ska jag nog fixa;).

Svar: Bloggen ska ju inte vara någon hets. Inläggen kommer när de kommer :) Kram
Malin

2012-10-09 @ 21:04:04
URL: http://www.nakit.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0