En oväntad vänskap

 
Jag blev bjuden av Liv på bio i söndags och vi såg filmen En oväntad vänskap. Jag måste bara tipsa er om denna ljuvliga film. Sååååå bra, och den går till handligen som en av de bättre filmer jag överhuvudtaget sett. Jag skulle till och med kunna gå och se den igen på bio. Ni MÅSTE helt enkelt se den!!
 
För  er som inte vet vad den handlar om kommer därför en beskrivning som finns på SFs hemsida där ni öven kan se trailern.
Den franska megasuccén som berör människor över hela världen och som listas som en av världens bästa komedier.

Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, anställs genom en händelse som personlig assistent till den oförskämt rike, men också mycket ensamme aristokraten Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka.

Driss är till en början väldigt tveksam till jobbet och Philippes vänner har starka invändningar mot hans val av assistent. Men de två har mycket att lära av varandra.  Driss otroliga energi och livsglädje smittar snart av sig på Phillipe och Phillipe lär Driss en hel del om vett och etikett. Tillsammans upptäcker de nya saker i livet och en oväntad och stark vänskap växer fram mellan två individer som på ytan inte verkar ha någonting gemensamt. Baserad på en sann historia.


Kommentarer
Postat av: Jenny Vennberg Pictures

Tack, du är så snäll !! :)

Jag fastnade också i autoläget men för att komma ur det bestämde jag mig för att ta minst en bild varje dag, manuellt och nu kan jag inte tänka mig att göra annat än att fota manuellt :) Testa det du också!

Svar: Jag är bara ärlig :)
Men åh vilket bra förslag, det måste jag testa. En bild om dagen mäktar jag ju med.. Vill ju kunna experimentera mer än vad jag gör nu.. Kram
Malin

2012-10-30 @ 18:00:46
URL: http://www.jennyvennberg.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0