Roadtrip del 2 - Borås

På söndagen lämnade vi Susanne och Jönköpng bakom oss. Vi fortsatte vår resa ner till Sätila i Västergötland där min mormor och morfar ligger begravda. Vi var förbi deras grav och tog oss en lite sightseeing i områdena därikring. Varje sommar under min uppväxt var jag hos mormor och morfar, så det var mycket minnen som väcktes. Usch vad jag saknar dom!

Vi åkte även förbi Skene där de bodde, och åt på en lokal liten snabbmatskiosk.

Efter det åkte vi till Borås för att träffa Britten och Evert. Britten är min mammas kusin och de hade sin stuga precis bredvid min mormor och morfars stuga, så även där har jag varit mycket under mina år.
Det var så vansinnigt roligt att träffas igen. Vi pratade och fikade i flera timmar. Till min stora lycka hade Britten bakat sina supergoda ringar, som jag var galen i när jag var liten, och ÄR fortfarande för den delen. Receptet kommer från hennes gamla mormor och jag har fått det sedan tidigare men aldrig vågat mig på det. Det är ett sånt där gammalt recept utan direkta mått, utan allt är på känn, en nypa dit och hit. Måste nog ändå försöka tror jag.

Här kommer några bilder från besöket. Tack älskade Fredrik för att du gjorde denna resa möjlig!! Det var oerhört betydelsefullt för mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0