Roadtrip del 1 - Jönköping

I fredags kväll satte vi oss i bilen och körde till Jönköping, som var vår första anhalt på vår lilla weekendtrip. Då hälsade vi på min barndomskompis Susanne.

Här kommer ett litet axplock av alla bilder som togs.



På lördagen gjorde vi en tur till Gränna. Självklart blev det besök i några polkagrisbutiker, samt en lunch på ett litet kafé.


Vädret var soligt men vindarna var friska. Vi stannade på vägen hem från Gränna för att kolla på den vackra utsiktern över Vättern och vyn över Huskvarna och Jönköping. Och självklart smaskades det på lite polkagris ;)


Vi hann även med en liten stadsvandring i Jönköping. En riktig mysig stad måste jag säga - om än väldigt blåsig.


Susanne och jag sprang med kameran i högsta hugg. Vi pausade på Bishops för en vätskepaus och då blev det frågesporttävling som vi deltog i. Det var en riktig hit, superkul, även fast vi inte vann.



Vackra blommor och fontäner samt trevligt sällskap.


På kvällen var det dags att nostalgitrippa. Då åkte stora kartongen med foton från vår uppväxt upp. Vilka minnen det väckte, vi både skrattade och fick en liten tår i ögat. Ett axplock av minnen kommer i ett separat inlägg. Jag hann även lämna ett litet minne på Susanne kylskåp.... ;)

Tusen tack vännen för en supertrevlig helg! Hoppas vi syns snart igen. Rummet finns klart här för dig och när du kommer är det dags att dyka ner i min gigantiska fotosamling.


Kommentarer
Postat av: Susanne A

Tack själv härliga du för en toppenhelg. Jag kommer och sover i er säng samt gräver ner mig i fotosamlingen inom en snar framtid. Och ni är alltid välkomna tillbaka när som helst :) Kramizar

2012-06-06 @ 15:16:24
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0