Helgen i Västerås

Måndag förmiddag och jag har nog druckit 3-4 koppar kaffe nu men är fortfarande dödligt trött. Det är väl det pris jag får betala efter toppenhelgen i Västerås. Jag märker att jag inte längre är van att vara uppe sent, känner mig som värsta pensionären.

Kvällens födelsedags/inflyttningsfest hos Karin och Mattias var en riktigt succé. Vi var kring 20 personer som bjöds på vansinnigt god buffé (Mattias är kock) och god dryck. Insåg under festen vilka framsteg jag har gjort. "Normalt" sett skulle jag ha varit jättenervös inför detta, att träffa en massa nya människor och dessutom äta ihop. I lördags reflekterade jag inte ens över detta utan jag hade bara hur skoj som helst. Att jag inte fick en enda fråga om vad jag jobbar med gör det hela bara ännu mer lyckat, för den frågan verkligen hatar jag när jag är arbetslös. Tyvärr tog jag inte med mig någon kamera till festen så det finns inga bilder.


I söndags promenerade vi in till stan en sväng och kikade runt i butiker och lunchade lite. Det blev även en tur till mammas grav för att tända lite ljus. Västeråsbesöket avslutades med ett obligatoriskt besök på Viking Pizzeria. De har verkligen landets godaste pizza, Viking Kebab-pizza. Det är en inbakad pizza med kebab (ser ut som en Calzone). När de har tagit ut den ur ugnen öppnar de den och fyller den med mycket sallad och kebabsås. Galet gott.






Tack snälla Karin och Mattias för denna toppenkväll och tack för lånet av övernattningslägenheten. Hoppas vi syns snart igen.




Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, jag önskar att den personen hade kört en tomt maskin! eller åtminstone varnat mig med en lapp på maskinen.suck.



Toppen att du inte blev nervös, så skönt att bara glida in bland folk utan att tänka nervösa tankar. Jag avskyr också frågan om vad jag jobbar med..usch..känner mig så värdelös och dum.

2012-02-20 @ 21:25:23
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0