Avskärmad

Idag har jag känt mig helt avskärmad. Från tidig morgon till nu på eftermiddagen så har ComHems nät legat nere vilket har gjort att varken internet eller tv:n har fungerat. Mina jobbsökarplaner rubbades pga avsaknaden av nät. Ingen musik hade jag heller. Regnet vräkte ner utanför så att ta en promenad kändes inte riktigt aktuellt. Först tänkte jag att jag skulle ta mig till gymet men eftersom jag vet att jag ska träna både i morgon och på fredag så insäg jag att jag behövde denna vilodag.

Först tog jag tag i projektet att städa ugnen. Hatar verkligen att göra det men jag kände igår när jag bakade bullarna att det behövdes. Nu är den skinande ren igen.

Efter det blev det att premiärtesta mina akrylfärger som jag fick i julklapp, och mitt nya staffli som jag köpte i helgen. Jag har aldrig tidigare målat på pannåer så det var en ny upplevelse. Himla skoj iallafall. Testade mig igenom alla 24 tuber  och kladdade på som ett barn. Jag såg det som ett test för att se hur färgerna betedde sig, så målade inget speciellt motiv utan helt abstrakt.







Jag bara älskar färger. Att stå här vi staffliet får mig verkligen att vara här och nu. Inser att jag måste köpa hem fler pannåer för de lär ha en strykande åtgång.

Dagens humor: skrev på msn till Fredrik om att jag borde köpa hem tunna pannåer och han frågade om det gick att äta. Jag sa att det var en målarduk men att han alltid kunde testa om det gick att smaska på.
Det snabba svaret var då : dukar man under om man äter dom??

Haha, så fyndigt och nästan lite dåligt som Ö&Bs reklam ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0