Väntar på remiss

Jag var ju till optikern i fredags och det var väl inte världens roligaste besök. Fick en supertrevlig tjej som var extremt noga. Jag berättade för henne om min skelning och först lät det som om det skulle kunna korrigeras med prismor i glasögonen. När hon sedan gjorde en grundlig undersökning så såg hon att den var en ganska allvarlig skelning, och att det inte skulle gå att enbart korrigera med prismor. Troligen behövs operation, och jag blir galet nervös bara på tanken att den skulle kunna bli det. Hon har skrivit en remiss till S:t Eriks Ögonsjukhus, så det får göra fler tester. Det är tydligen relativt lång väntetid men hon skulle iallafall skriva att jag var ett prioriterat ärende.

Jag hoppas det går hyggligt fort, för jag blir rent utav tokig av detta. Känns som jag åker karusell varje dag. Förvisso älskar jag karuseller, men jag vill ju gärna välja när jag ska åka dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0