Uppriktigt förbannad


Foto: Pontus Orre /Aftonbladet

Igår satt jag framför nyheterna och grät. Stora tårar föll ner för mina kinder, och mitt hjärta riktigt knöts ihop av sorg. Allt handlar om den gamla kvinnan Ganna Chyzhevska som ni ser på bilden. Jag har följt den här nyhetsrapporteringen ett tag och igår kom beskedet att hon ska utvisas till Ukraina. Hon är 91 år, dement, har dålig syn och hjärtproblem. Dessutom finns INGA anhöriga i Ukraina och hon har ingen bostad. Idag ska hon flyga bort från sina släktingar i Sverige.

Visst jag vet att det finns lagar och regler som måste följas, men kan inte beslutsfattarna ha någon form av fingertoppskänsla när de tar sådana här beslut? De tar ju indirekt livet att denna kvinna. Är detta ett värdigt slut för en människa?

Jag kan inte ens hålla tårarna borta när jag skriver det här, för det känns så galet hjärtlöst!
Jag hoppas verkligen att någon sansar sig och blåser av detta idag, jag håller alla tummar jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0