Stas Core Pulse



Idag utmanade jag mig med att testa ett helt nytt träningspass som jag aldrig har gjort tidigare. Jag hade bokat in mig på något som hette Sats Core Puls och på deras hemsida kunde jag läsa följande förklaring:

I SatsCorePulse varvar vi explosiv konditions- och styrketräning med balans- och stabilitetsträning. Vi använder en core-bräda som endast är ledad i mitten och kan liknas vid en balansbräda. Konditionsträning såväl som övningar för styrketräning sker alla på brädan och i balansmomenten kan du välja att stå längre ut på kanterna på brädan och på så sätt utmana dig själv och din core-muskulatur ordentligt.

Jag märkte redan när jag kom in i träningssalen att detta inte skulle bli någon lek. Kollar mig runt och scannar av den fysiska formen på de övriga deltagarna som brukar ge ett ganska bra riktmärke om hur hårt ett pass kommer bli. Det flesta såg ut som riktiga atleter och jag inser att detta kommer bli en rejäl utmaning.

Jag var den enda nya på passet och jag gjorde så gott jag kunde för att hänga med. Efter uppvärmningen hade jag lust att spy, trodde inte det kunde bli så mycket värre än det, men ack så fel jag hade.

Passet var riktigt roligt, bra musik och en supergullig instruktör. Även om jag stundvis ville kräkas, och det kändes som om ögonen var på väg ut ur huvuet, och hjärtat och lungorna skulle sprängas, så tror jag att jag ska försöka igen. Tror detta pass kan få mig att träna det jag är i störst behov av att utveckla, balans, styrka och konditon.
Detta får bli min nya utmaning.

Jag ger mig själv en klapp på axeln för att jag var modig och vågade testa idag!
Blir intressant att se vilken träningsvärk detta kommer att frambringa.

Kram

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt Malin!! Var stolt över dig själv för du är verkligen superduktig :)

Kramar

2011-11-28 @ 16:01:26
Postat av: Malin

Kul att testa nåt nytt! :)

2011-11-28 @ 18:04:28
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0