Äntligen måndag. Äntligen!

Fyyyy tusan vad trött jag var i morse. Jag snoozade, snoozade och snoozade och ville liksom aldrig kliva upp den mjuka varma sängen. Då började älskade Fredrik sjunga på denna sång. Då kan man välja två alternativ, antingen bli totalt skitförbannad eller så blir man glad. Jag blev glad och började skratta...och tog mig till slut upp. Nu sitter jag här med kaffe och försöker piggna till, sen bär det av till gymet.

Jag måste ju dela med mig av denna underbara glädjespridare, texten är ju skadligt rolig. Här kommer både ljudklippet och sedan skriver jag ner texten för er som inte kan lyssna på klippet.

Trevlig måndag!



Texten till låten:

Kling-klinge-klong hör klockans sång
Kvart över fem med morronfjång
Skuttar upp ur sängen som en möbelfjäder
Vintermånader i vinterväder

Dansar ut i köket i fyra plus
Almanackan får sig en morronpuss
Skottar i mig Yoggi å havrefras
Nu e de spontankalas!

För nu e de äntligen måndag, äntligen
Å livet börjar på nytt igen
Veckan e kommen, en helg e försvunnen
Alla plockar fram den glada munnen
Tjoar å man klappar som en negerkör
Hela bussen sjunger vår busschaufför
Äntligen måndag, äntligen å livet blir kul igen

Kling-klinge-klong hör klockans sång
Alla stämplar in med ett tigersprång
Nån gör en Daffy, cheferna jojkar
Alla skuttar runt som Hakabspojkar

Flickorna får blommor av en Abab-vakt
Timmarna passerar i en faslig takt
Solen tittar in i en fönsterglugg
Å alla kör en måndagsbugg

För nu e de äntligen måndag, äntligen
Å livet börjar på nytt igen
Veckan e kommen, en helg e försvunnen
Alla plockar fram den glada munnen
Man tjoar å man klappar som en negerkör
Hela bussen sjunger vår busschaufför
Äntligen måndag, äntligen å livet blir kul igen


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad glad jag blir att se du har skrivit sångtexten:).

Ska se om jag kan lyssna lite och hänga med.

2011-11-14 @ 13:07:21
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Mari

Härligt!! tack för den:) Kram på dig!

2011-11-14 @ 16:46:32
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Carro, mamma till Neo

Tack så mycket :) Nä dom är inte speciellt nya men jag brukar inte använda dom så mycket, jag ska ha dom vid behov, som tv - dator osv :) Men dom brukar fungera lite då jag har huvudvärk också. Kram

2011-11-14 @ 21:27:37
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0