Tidig morgon

Lördag morgon, solen skiner och jag sitter här med en kopp kaffe efter frukosten. Jag kämpar på med att följa tidsmallen jag fick från dietisten. Jag fortsätter att ha alarmet ställt på mobilen för att inte glömma bort alla mål och mellanmål. Jobbigast att ta sig upp är givetvis på helgen. Oftast är jag uppe lite längre än vanligt på kvällarna och när alarmet börjar skrälla alldeles för tidigt för min smak gäller det att bita ihop. Frukosten ska intas mellan 6.30-7.30 oavsett om det är vardag eller inte. Jag har försökt smyga upp så att inte älsklingen behöver upp i ottan. Det är bara att vänja sig, för detta ska ju bli en naturlig rutin.

Igår lyckades jag även ta mig iväg till gymet. Jag har verkligen försökt komma iväg hela veckan men liksom inte lyckats. Största anledningen till att jag inte har tagit mig iväg är inte att jag drar mig för att det ska bli fysiskt jobbigt, utan det är mest mina andra "knepiga" tankar som har hindrat mig. Att jag känner mig tjockast på stället, allt folk tittar på mig osv.. Jag vet ju rent intellektuellt att det absolut bara är svammel. Vem hinner med att stilstudera alla männiksor på gymet??? Det är ju bara ett hjärnspöke som finns hos mig. Det är helt enkelt bara att försöka utsätta sig för detta tillräckligt många gånger så ska nog det ge med sig.
Började med att gå i rask takt på löpbandet. Min tanke var att jag endast skulle köra kondition igår, men efter 18 minuter dog batteriet på min Ipod. Det GÅR inte att motionera utan musik, ja jag klarar det då iallafall inte. Fick helt enkelt planera om och köra lite styrke. Trots att jag gick ut ganska lätt så känns det idag. Tror faktiskt att jag måste planera in fasta dagar när jag tränar, så det liksom inte finns någon återvändo.




Foto: Aftonbladet
Jessica Andersson, vinnare i Let´s Dance 2011.

Tittade på finalen i Let´s dance igår och min favorit Jessica tog hem segern. Snacka om utveckling den tjejen har gjort. Från att ha sån ångest över att dansa och inte tro på sig själv till att komma ut med ett grymt självförtroende och bara stråla och dansa helt grymt bra.  En bra förebild för många, som visar att inget är omöjligt.

Tyckte ni det var rätt vinnare?

Kram

Kommentarer
Postat av: Eva

Absolut rätt som vann Let´s dance!!

Hon verkar vara en så otroligt gullig och rar tjej. Vilken resa hon har gjort, imponerande! Dina tankar angående gymet känner jag så väl igen, men det är som du säger, svammel!! Om det mot all förmodan fanns någon som skulle ta sig tid att bedöma alla människor som kommer och går är det "bara" att tänka hur synd det faktiskt är om den människan som inte skaffar sig ett eget liv...

Stor kram till dig, jag imponeras och inspireras över hur målmedveten och oerhört duktig du är.

2011-03-26 @ 13:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0