Sista dagen som trettiotre

Jahapp.. Då är det sista dagen som trettiotre år. Jösses vad tiden rusar.
Får se vad denna dag kommer att erbjuda. Solen lyser ute och jag har kraftiga vårkänslor. Älskar ljudet av takdropp.

Började ju med garderoben i sovrummet igår och idag ska jag göra ett sista ryck. Just nu ser det ut som om fjärde världskriget har utspelat síg i vårt sovrum. Just nu är det nästan svårt att veta vart jag ska börja. Det var väl därför jag satt mig här vid bloggen!

Ska väl även klura på vad jag ska göra för tårta till morgondagen. Funderar även på om jag ska baka semlor, det är ju semmeldagen idag. Eller som Madde sa förra året "Semlornas nationaldag"

Här kommer en resumé från förra året:

Jag - Vi borde baka semlor ihop.
Madde - Åh vad gott. Är det svårt?
Jag - Nej det är inte alls svårt. Jag har gjort det många gånger och är typ bra på det!
Madde - Men, det är ju semmeldagen snart!
Jag - Ja just ja, när är det?
Madde - Hmm.. jag tror att det är om typ två veckor? *börjar bläddra i almanackan*
Jag - Det är i alla fall en tisdag
Madde - *bläddrar*
Madde - Hmm.. alltså, jag hittar inte när det är och nu har jag kommit ända till slutet på mars.
Jag - Vad konstigt. Det borde ha varit. 
Madde - *börjar om från början igen*. Men DÄR är det ju!! 6 februari! Det är ju idag!!!!
Jag - Va?.....? Nä?
Madde - *tittar närmare*.. Oj... Det stod visst Samernas nationaldag. Inte semlornas nationaldag!!!!

Så Madde, detta är VÅR dag idag!

Kram

Kommentarer
Postat av: madde

Hahaha ja och du borde tillägga att det där faktiskt inträffade jpå samernas nationaldag, så för ett tag trodde jag ju att vi faktiskt var nära att missa hela dagen:)

2011-03-08 @ 18:31:40
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0