Strukturerar

Igår fick jag ett riktigt ryck här hemma. Jag blev så less på vårt skafferi som var en enda oreda. Så fort vi skulle hämta något där inne blev man arg för att det rasade saker eller att de stod så otillgängligt. Till det behövde jag få in min matberedare som jag fick i julklapp. Denna har stått på sovrumsgolvet sedan julafton och där hör den ju verkligen inte hemma. Detta blev ett litet större projekt än vad jag hade tänkt från början.

Jag började med att plocka ut allt i skafferiet, sen insåg jag att det skulle behövas plockas och stuvas även i de andra köksskåpen. Det blev helt plötsligt ett dagsprojekt. Det var dock värt mödan. Himmel vad bra det blev. Vi blev verkligen jättenöjda även om det nu i början är lite svårt att hitta sakerna eftersom inget är på den gamla plats man hunnit vänja sig vid. Helt plötsligt fick allt plats och jag flyttade även en del skafferisaker till några av andra köksskåpen för att de ska bli lättare att komma åt. Det "riktiga" köksskåpet är så djupt och det är inga utdragbara hyllor, så det vi har ställt längst in är liksom hopplöst att komma åt.



Tänk att lite struktur kan göra mig så glad, är nog mer strukturfascist än jag vill erkänna ;)

Gårdagens projekt gav mig blodad tand så i skrivande stund håller jag på att frosta av frysen. Rensar ut och stuvar om så att det går lättare att hitta!

Struktur is da shit!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, nu är Nova så trött att hon sover vid mina fötter. Det tar på krafter att rusa runt på balkongen;).



Jag och min sambo är beroende av struktur att det är pinsamt i bland:).

2011-01-20 @ 15:40:09
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Malin

Det är så himla nice att få ordning. Synd bara att jag är kass på att hålla den sedan, men nu måste vi också ta tag i vårt skafferi. Man vet ju inte ens vad som finns där längre. Problemet är för få hyllplan hos oss tror jag.

2011-01-20 @ 19:33:33
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Madde

Finns nästan ingen känsla som slår ordning-och-reda känslan:)

2011-01-20 @ 21:27:47
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0