Med rumpan bar....

Helt ärligt, jag blir verkligen galen på strumpbyxor. Jag har väl aldrig varit förtjust i passformen på strumpbyxor någonsin men sedan jag gått upp och fått ganska stor mage har det blivit ännu värre. Före jul hade jag ett par som envisades med att glida ner, så till slut gick jag och köpte nya och tog en större storlek så jag skulle kunna dra upp dom över magen. Jag tänkte i min enfaldighet att de kanske skulle stanna uppe då. De gamla var ju så små att de var svåra att dra upp så långt och de satt mest på höften och jag trodde detta var felet. Inte hjälpte det med ett par större, de halkar ju ner iallafall.

Igår var jag in på stan och träffade Liv och den mesta av tiden gick jag och drog upp mina strumpbyxor...på fiket...i tunnelbanan..på vägen hem. Kände att utbrottet var nära. Det ser ju inte så läckert ut när jag står och gör minst sagt gymnastiska övningar när man så diskret som möjligt försöker få dom på plats.

När jag kom hem var jag verkligen tvätförbannad och jag lät Fredrik fota anledningen. Vet att det är skitfula bilder, men måpste bara visa hur illa det är....för det är verkligen inte att de hasar lite...



Snyggt och bekvämt, eller hur???

Nu funderar jag helt ärligt på att köpa gravidstrumpbyxor i min förhoppning om att dessa ska sitta uppe. Någon som har några bra att rekommendera?

"Den som inga byxor har, han får gå med rumpan bar."

Kram




Kommentarer
Postat av: Lina

Du är ju för rolig:)

Strumpbyxor är aldrig kul, oavsett om man har stor mage eller inte!

2011-01-14 @ 15:53:36
Postat av: Malin

Nä de hasar ju ner jämt oavsett, helt hopplöst. Man kanske får skaffa hängslen eller nåt ;)

2011-01-14 @ 17:31:59
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Linda

Gud..jag skulle ha blivit galen! Leggins hasar inte ner lika lätt.

2011-01-15 @ 21:47:43
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Annika

Men åå... jag kan ju inte låta bli att skratta åt

bildbevisen. :) Men jag förstår ditt i-landsproblem.

Strumpbyxor är ju ett rent helvete. Och dessa offentliga gymnastiska övningar bara för att

försöka hålla dom uppe. ;)

2011-01-16 @ 18:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0