Felsägning - en gammal klassiker

Här kommer en riktigt gammal bravad och felsägning från mig. Jag tror jag var 16-17 år och hade precis fått jobb på Postterminalen i Västerås där jag jobbade med sortering av brev och paket. Jag hade väl jobbat kanske två eller tre dagar och var fortfarande väldigt osäker och blyg, som man oftast var i den åldern.

När jag stod nere i paketsorteringen så lyckades jag skära mig ganska rejält på en sån där vadderad påse som var försluten med en påsklämma eller även kallad jungrufben.



En kollega frågade mig vad som hade hänt. När jag skulle förklara kom jag inte på vad dessa heter och säger därför följande:

- Jag skar mig på sådana där ben som man särar på.....

Det blev en klassiker skulle man minst sagt kunna påstå!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha!

Jag lyckas nog inte med såna "felsägningar" lika ofta, men imorse kom en iaf. Jag står vid köksfönstret och tittar mot grannens hus och säger åt Thomas: "Ja nu har de plockat ner all julbelysning utom den röda porrstjärnan som hänger i sovrummet" varpå han börjar gapskratta och jag fattade först inte vad som var så kul med det. Jag syftade ju bara på att julstjärnan var röd och gav en lite porrig belysning typ haha medan Thomas såg framför sig den där röda djävulen som brukar springa omkring i nåt program på kanal5 fast nu som porrstjärna, hängandes i deras sovrumsfönster.

2011-01-15 @ 09:25:59
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Linda

Skratt..du är rolig du:).



Jag försökte förklara för min sambo vad jag ville köpa häromdan och visste inte vad det hette. Jag sa bara såna där grejer man drar i och en knapp på. Bra förklaring?!....men hon förstod efter en stund:).

2011-01-15 @ 21:52:14
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0