Budgetbryderier

Så där, då är julen helt bortstökad. Hör och häpna var vi så duktiga att vi bar ner allt till förrådet. Guldstjärna till oss! Eftersom vi redan var så duktiga så tänkte vi köra hela linan ut i präktighetsracet denna kväll. Nu var det återigen dags att ta tag i budgeten. Vi skissade ju på en grov sådan för någon vecka sedan, men nu var det dags att sammanställa alla kontoutdrag för att klassificera in vad vi har för löpande utgifter. Aptråkigt och minst sagt humörsänkande. För min del är det väl ingen skräll att jag har det dåligt ställt just nu med tanke på min situation. Särskilt kul är det då inte. Enda "roliga" i det hela är faktiskt att se att jag inte tokslösat på en massa saker, det är bara att det helt enkelt inte räcker till till alla fasta kostnader.

Vårt största bryderi är våra bilar, en ganska så stor kostnad. Det vi har kommit fram till är ju att vi endast behöver en bil. Däremot har vi lite svårt att enas om hur vi ska lösa detta. Ska vi behålla min Skoda eller Fredriks Citroen? Det tredje alternativet är ju att vi såljer våra gamla bilar och köper oss en nyare gemensamt. Det är minsann ingen lätt sak. Jag vill inte endast behålla Fredriks cittra som är äldre än min bil och han vill inte ha min Skoda som han tycker känns så opersonlig. Däremot har vi sett en Citroen C5 som vi båda tyckte väldigt mycket om, kanske detta är lösningen? Mycket grubblande återstår, men samtidigt måste vi ju ta något beslut i frågan. För i dagsläget rullar ju bara kostnaderna på för våra bilar. En trissvinst skulle inte sitta fel just nu.

Nä nu är det nog dags att bege sig till sängen och hoppas på att få sig en blund. Börjar bli skapligt nervös för morgondagen...

Natti natt!

Kommentarer
Postat av: madde

Men Malin, inte kan ni ju ha en "sitt-o-träng" ;)

2011-01-11 @ 08:07:00
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin svarar

Haha, nu blir du populär hos Fredrik ;) Fast måste ju (om än något ovilligt) erkänna att C5 är väldans rymlig, allra helst i jämförelse med min Skoda. Så det resonemanget är inte hållbart ;)

2011-01-11 @ 08:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0