1 januari 2011

God fortsättning! Tänk att det nu redan är 2011. Märkte när jag skrev rubriken att det blev fel, skrev av gammal vana 2010. Det brukar ju ta ett tag innan man vänjer sig.

Nyårsafton blev trevlig. I sista sekund bestämde vi oss för att åka hem till Fredriks syrra för att fira där. Det blev god mat, lite bubbel och hockey på tv. Självklart var vi ut och såg fyrverkerier i det minst sagt galna snöandet.
Resan hem under natten går nog till historien som en av de värsta resorna jag gjort i mitt liv. Eftersom klockan var ganska sent när vi skulle hem så hade pendeltågen slutat gå. Därför tänkte vi ta bussen in till stan för att ta t-bana därifrån. Först och främst var bussen nästan 30 minuter försenad så det blev lite kallt i strumpbyxor, fast det hör ju nyårsafton till ;). På bussen var det total kaos med fulla människor. Vi fick sittplats bredvid barnvagnsplatsen i ledbussen. Vi satt och var mest livrädd för att antingen få någon ramlandes i knät, eller få en öl över oss eftersom det stod ett rejält packat gäng precis framför oss. Vi insåg att detta skulle bli en minst sagt låååååång resa eftersom bussen tog alla små vägar den kunde. När en tjej som redan från den stund hon klev på bussen hade suttit och storgrinat kräktes, då fick vi nog. Vi klev av i Spånga och hade sån tur att vi fick tag i en taxi.

Aldrig har jag varit så glad över att vara hemma som inatt!

Idag har vi haft en riktig traditionell nyårsdag. Slappat i soffan och ätit pizza som sig bör.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0