Handy - girl

Nu kommer ett inlägg jag aldrig trodde jag skulle skriva.  Vi har ju varit sugna på nya gardiner till köket. Inte för att det var något fel på dom som hängde där innan, men vi tyckte det skulle vara roligt med lite ljusare vårgardiner. Att det sedan är roligt att förändra lite då och då gör ju inte saken sämre.

Vi letade med ljus och lykta efter några färdigsydda gardiner som passade men inget föll oss i smaken. Däremot hittade jag ett tyg som jag föll för. Efter mycket velande beslöt jag mig för att för en gångs skull ge symaskinen en ärlig chans. Syslöjd har ju aldrig varit mitt ämne, jag var mer en tjej som passade bättre på träslöjdslektionerna.

Tyget var ju inte billigt heller så jag kände att det kunde bli en dyr historia det här om det inte gick som planerat. Fredrik peppade för fullt och trodde helhjärtat att detta inte skulle vara några problem för mig.





Mandy ville hjälpa till och se så att matte verkligen mönsterpassade
och mätte helt korrekt.





Jag ser skapligt konentrerad ut ;)



Bäst att provsy lite innan det är dags att ta det riktiga tyget....



De första stapplande stygnen.





Som sagt, Mandy vill självklart vara med :)



Tittut



Mandy fullständigt kastade sig på gardinen när jag skulle lägga upp
andra sidan. Klart den måste prövas om den duger som sovfilt.
Jag gillar tungan, ser ut som hon räcker ut den åt oss :)



Ena gardinen hänger på plats, nu bara den andra kvar....







Det färdiga resultatet!



Jag måste ju ge mig själv en klapp på axeln och en dunk i ryggen.
Allt gick jättesmidigt och det var till och med riktigt roligt!
Jag fick blodad tand och nu vill jag ha fler syprojekt!

Årets skräll 2011!!!


Kommentarer
Postat av: frida

Bra jobbat! Jag minns med fasa syslöjdslektionerna, vår lärare var inte så pedagogisk...

2011-02-28 @ 10:55:51
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Susanne A

Superfina vännen! Duktig du är :D

2011-02-28 @ 11:08:32
Postat av: Malin

Det blev ju hur bra som helst, snyggt!

2011-02-28 @ 12:06:56
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jättefint!! Mycket bra jobbat!

2011-02-28 @ 21:13:09
Postat av: Linda

Vilka ursnygga gardiner!! Om du tröttnar på dom får du skicka dom till mig:). Det blev ju hur bra som helst. Jag misslyckas alltid minst en gång.suck. Mandy är så söt.

2011-02-28 @ 22:29:04
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Marie

Sjukt snyggt och riktigt, riktigt duktigt!

Jag sydde gardiner på tvären förr, men har tröttnat..tyvärr. Det blir ofta ganska mycket billigare att köpa billiga metervaror i bunte, och sen kan man sy en tillhörande kudde eller vad man vill till gardinerna.

Mycket duktigt Malin! Eloge!

2011-03-02 @ 21:57:07
URL: http://iammine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0