Ibland går vändningarna i livet fortare än väntat

Jösses vilken omtumlande dag den 1 september blev.. Jag har nog knappt fattat allt själv heller. Jag hade besök på ätstörningen som vanligt på onsdagar. Till idag hade min terapeut kollat upp möjligheterna att kunna flytta behandlingen ner till Stockholm längre fram. Det visade sig när hon kontaktade dom att de hade cirka 3 månaders väntetid på Stockholms centrum för ätstörningar. Min läkare skulle skicka en remiss dit, men för att den skulle gälla måste jag vara skriven på en adress i Stockholm eftersom landstinget här uppe inte går med på att betala behandlingen där nere.. Oj då... Min hjärna börade gå på högvarv, hur tusan ska vi lösa det???  Jag kan ju inte skriva mig nere hos Fredrik utan att bo där, för då blir det fel med allt vad Försäkringskassan mm gäller.

Efter lite funderande kom vi fram till att jag ska försöka flytta ner på riktigt. Jag kontakte min hyresvärd. Tyvärr kunde jag inte hyra ut lägenheten i andra hand eftersom jag inte flyttar för något jobb eller utbildning. Så nu chansar jag friskt. Jag sa upp min lägenhet. Senast den sista nivember går flyttlasset till Stockholm.

Det känns både himla skoj och samtidigt lite skrämmande. Nu är det dags att inte vara feg.... man måste våga satsa för att kunna vinna något också. Och som mina kära vänner sa till mig, Luleå finns ju kvar ändå fast jag flyttar. Och det är ju sant! Skulle jag mot förmodan ångra mig kan jag ju alltid flytta upp igen.

Så nu går jag några händelserika månader till mötes. Först pappas flytt och sedan min. Kanske ska bli projektledare för folk som ska flytta ;)

Hoppas bara att mina underbara kära vänner inte glömmer bort mig när jag flyttar!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte kan vi glömma dig inte...

Tack för en trevlig dag...och jag anlitar dig som projektledare när det är dax för oss att flytta :)

2010-09-01 @ 20:50:27
Postat av: Madde

Ingen kommer glömma dig:) Kommer sakna dig så himla mycket och jag ska komma ner så ofta jag bara kan :) Ni kanske får skaffa ett extra rum som blir mitt! hahahh

2010-09-01 @ 22:02:44
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Marie

Kära hjärtanes! Du gör RÄTT! Det är bara till att gasa på när du kan! Jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra för dig (och Fredrik). Det blir en nystart på livet!

Grattis!

2010-09-01 @ 22:36:19
URL: http://iammine.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du och jag Malin, vi hoppar! Fan vad modiga vi är! :) ABSOLUT ska vi fika om du har vägarna förbi, och JÄTTEGULLIT att du kan ta med något om jag panikartat behöver något jag glömt! Du kan väl maila ditt nummer till mig på FB? jag kommer GÄRNA och hälsar på dig, nu blir ju inte stockholm så långt bort... :P massor av pussar och lyckatill- kramar

2010-09-01 @ 23:04:28
URL: http://www.lincansblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, hon är vår ögonsten.



Vad spännande att flytta dit. Alltid kul att prova andra städer. Kram



2010-09-02 @ 16:44:06
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0