Osmaklig tant

I tisdags blev jag tvungen att gå på en akuttid hos tandläkaren. Jag fick rejält ont längst bak i vänstra käken redan förra veckan och det vägrade släppa. Trodde bestämt att jag höll på att få en krånglande visdomstand även i nedre käken fast de vid tidigare besök hade sagt att jag inte skulle få någon tand där. När tandläkaren undersökte mig märkte vi att så inte var fallet, det fanns ingen tand där nere som var på väg upp. Däremot var det min visdomstand i överkäken som ställde till det. Eftersom jag inte har en visdomstand nere så har den ingen tand att tugga mot, utan den tuggar i "skinnkudden" som hade blivit inflammerad, plus att den hade tuggat en spricka i en fyllning i den andra tanden. Efter lite bedövning slipade de ner tanden i överkäken, lagade sprickan och rensade "kudden". Kan ju säga att det var en lättnad, blev betydligt bättre på en gång. Och som varje gång när jag är hos tandläkaren så säger de att de tycker jag ska skaffa eltandborste eftersom jag har så himla trångt längst bak bland de sista tänderna...så gjorde även denne.. Så jag kanske helt enkelt måste investera i en eltandborste, även om det inte känns det minsta roligt att köpa...

Efter besöket skulle jag ner i receptionen för att boka ett återbesök. Det var några personer före mig i kön, varav en kvinna i kanske 65-årsåldern. Hon var minst sagt omständig i kassan och jag såg att  personalen började bli stressad eftersom kön bara växte. Efter ganska lång tid blev hon klar och då gick hon och ställde sig precis bakom mog för att sätta på sig sin jacka och ringa ett samtal. Hon verkligen skrek i luren. Precis när hon var klar la hon världens brakare på mig, och då menar jag en rejäl dunderfis. Kändes inte så våldsamt trevligt eftersom hon stod med baken mot mig med endast kanske 15-20 cm avstånd. Jag vänder mig om och hon verkar vara helt oberörd trots att det börjar lukta död bäver. Då kan jag inte hålla mig utan börja skratta för mig själv, vilket säkert gjorde att alla andra trodde det var jag som brakade så högljutt... Gode gud vilka människor det finns....

Kommentarer
Postat av: Linda

Hallå..jag som dör av skam om jag råkar släppa mig lite! En del bryr sig verkligen inte!



2010-10-07 @ 12:07:00
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Malin svarar

Jo jag vet, vissa skäms visst inte det minsta....

2010-10-07 @ 12:50:41
Postat av: Malin

Herregud vilka människor det finns.

Ja och tänk att det är 2 år sen knäppgöken jag ringde (eller smsade, jag minns inte) och sa att vi nog får skjuta upp den där planerade fikan på stan ett tag.

2010-10-07 @ 13:04:24
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0