Saknad

Idag började jag gå igenom några av de kartonger jag har ouppackade. Jag har bland annat tre banankartonger som har stått i flera år. De är en massa gamla minnen som jag har sparat. Nu tänkte jag se igenom vad allt var för något, om jag ska ha kvar allt och om jag kan ordna det lite bättre i en annan kartong. Det blev verkligen hur jobbigt som helst. Den första kartongen jag öppnade var en massa minnen från mamma och den tiden när hon hade gått bort. Jag hittade min kalender/dagbok som jag började läsa i... Jag hittade mammas dödsannons.. Foton, gamla kort och brev som hon hade skrivit. Det var som att öppna en bomb. Tårarna bara sprutar. Jag har liksom stängt in allt jobbigt så länge, ungefär som jag har lagt ner alla minnen i denna kartong. Nu kom de plötsligt upp till ytan och allt blev verkligen jobbigt. Bara tanken att jag aldrig mer ska få träffa och prata med mamma gör så ont.

Saknar dig älskade du!



Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tröstekramizar i massor!

2010-11-15 @ 18:44:42
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Mari

Kul att du ända har en massa minnen kvar...men jag förstår precis hur det känns....Massor med kramar från mig!

2010-11-15 @ 20:41:41
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Madde

Saknar dig massor gumman. Åh vad jag har nedräkning tills vi ses. Ni verkar ju ha fått jättefint. Skönt att allt faller på plats. Förstår att det känns jobbigt med din mamma! =( Önskar jag fanns närmare dig. Jättestor kram från mig. jag ringer dig direkt efter tentan imrogon!!!!

2010-11-17 @ 22:49:32
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Annika

Förstår att det är jobbigt, eller kan iaf tänka mig... Saknar dig, det ska bli så skoj att ses snart. Många kramar från mig o katterna.

2010-11-20 @ 19:38:55
Postat av: Marie

Söta du.

Ibland måste det ju fram. Kan samtidigt vara ganska skönt att få ut lite grann. Ibland kan sorg kännas outhärdligt, men ibland är det skönt att få minnas och gråta en stund.

Hon har det jättefint hos sig.

2010-11-22 @ 06:22:11
URL: http://iammine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0