Garderobssanering

God förmiddag kära måndag!

Har sovit som en kratta i natt. Drömt massa konstiga, osammanhängande saker som jag inte riktigt kommer ihåg vad det handlade om. Stressande drömmar var det iallafall och jag vet inte hur många gånger jag vaknade till. När klockan var 02.25 trodde jag det var dags att kliva upp. Jag hade bett Fredrik att väcka mig vid sju-tiden på morgonen men jag vaknade av mig själv klockan halv sju. Så istället blev det jag som ringde och väckte Fredrik.

Jag har redan hunnit med att dricka en hel drös med kaffe, ätit frukost, diskat och dumsurfat på nätet. Fastnade på Hemnets sida och hittade hur mycket fina lägenheter som helst. Jag har även tagit tag i att rensa ur garderob och byrå från alla kläder som jag i dagsläget inte kommer i. Jösses, vad deprimerande. Har prövat igenom mig allt jag har (vilket är alldeles för mycket inser jag nu), men oj vad mycket som jag inte kommer i... Inte ens i närheten. Jag har valt att plocka bort allt sånt, för att stuva ner det i källaren. Jag måste acceptera hur jag ser ut just nu, och om jag dagligen ser alla kläder som jag inte kommer i blir jag bara mer nedstämd, och tröstäter bara ännu mer. Det är bättre att jag får gå ner i källaren och hämta upp lite "nya" kläder när jag har lyckats gå ner lite. För slipper jag se alla mindre kläder hängandes i garderoben, så slipper jag också bli påmind om mitt "misslyckande".

Nu när det är färdigrensat så känns det ganska skönt faktiskt. Ska bara bära ner allt i källaren men det gör jag lite senare.
Idag ska jag träna och även träffa Madde en sväng. Behöver även göra lite övningar som jag fått från ätstörningen. Måndag...ny vecka och nya tag! Jag ska, jag vill, jag klarar det!

Stor kram

Kommentarer
Postat av: Annika

Ouch vet precis vad du menar... tänk att garderoben kan vara fylld av så mycket ångest. :(

Vad duktig du varit som tagit tag i garderobsutmaningen. Det blir ju en perfekt belöning att hämta "nya" kläder när du nått ett mål - för det kommer du ju att göra. Ha tålamod!

2010-05-24 @ 15:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0