2 x Malin = 2 x beslutsångest

I lördags var jag och Malin I på en roadtrip till IKEA i Haparanda. Det blev verkligen en jättelyckad dag. Det blev bara jag och Malin på resan, utan barn. Så vi fick riktig kvalitetstid tillsammans! Vilken energikick! Jag skulle kunna sammanfatta dagen med orden skratt, allvar, mys, minnen och beslutsångest. Det är nog ordet beslutsångest som skulle kunna rama in hela vår dag, för det var verkligen ett genomgående tema från start till slut. Både jag och Malin har vanligtvis en ganska stor dos av beslutsångest, men när vi är tillsammans så är det som om det blir ännu värre.

Det började redan på parkeringen när Malin skulle parkera. Vilken parkeringsplats ska vi ta??? Svåra beslut redan där. Hon prövade att köra in på flera olika innan vi hittade den bästa som kändes mest rätt, haha ;)

Vi kom fram strax före 13 och vi var båda ganska hungriga. Vi beslöt oss för att ta en korv innan vi gick in. Då kom ju nästa val. Hur ska vi lägga upp maten för dagen? Ska vi ta en vanlig enkel korv, för att sedan äta lunch inne på restaurangen? Eller ska vi ta korv med mos nu och bara fika på restaurangen för att äta något mer rejält innan vi åker hem. Det tog ett tag innan vi kom fram till att korv med mos får det bli. Vi skrattade gott redan då åt hur veliga vi är. Och detta visar sig bara vara början. ;)

Väl inne på IKEA så velades det kring det mesta. Ska jag köpa brandvarnare eller inte? En blomma eller inte? Malin tampades med svåra beslut kring ramar och hur många i respektive storlek. När vi passerade restaurangen så kom då valet om vi var sugna på fika eller inte, efter detta velande kom vi fram till att det var lika bra att ta en fika. Vi hade ju ingen brådska. Men vad ska vi fika då? Fanns ju mycket gott att välja på... Där tog det stopp.. Det gick inte att välja, så då kom vi fram till att jag skulle ta äppelkaka och Malin cheescake, och så skulle vi dela på dessa. Skönt, ett val mindre ;)

Så här fortsatte det hela dagen. Vi avlutade med att vela om vi skulle äta middag i Haparande eller om vi skulle vänta tills vi var tillbaka i Luleå. Det blev middag i Happis, på Max där det också skulle väljas.. Herre gud, vad är det för fel på oss??  Såg inte först att menyn stod både på svenska och finska, så jag frågade Malin om hon visste vad Max-ateria är? Gud såååååå pinsam man är. Ibland skiner min blonda hårfärg igenom.

Förutom all denna beslutsångest så skiftade våra samtalsämnen från allt och ingenting, allvar och tokerier, blandat om vart annat. Ibland gick bytet av samtalsämne lite väl fort för oss själva också. Ett exempel är när vi i stort sett är på väg hem. På väg mot utgången passerar vi en kille sittandes på en bänk som jag tycker jag känner igen. Tror det är ett strul från några år sen tillbaka. Vi skrattade gott åt den incidenten som var en historia i sig själv, får se om jag vågar släppa den storyn på bloggen någon gång. Det börjar ju snart vara preskriberat ;). Då säger Malin:
- Du vet den där från Åhléns... Och jag börjar fundera.. Va?? Jag har väl inte strulat på Åhléns???? Ser ut som en fågelholk och tänker så det knakar. Men nu pratade tydligen Malin och min stora handväska som jag köpt på Åhlens. Inte lätt att hänga med alla gånger.

Tusen tack kära vän för denna underbart trevliga dag! Det måste vi göra om snart. Jag skrattar fortfarande!


Lite kuriosa:
Mandy försöker hjälpa mig att skriva detta inlägg genom att trava över och upp på datorn hela tiden ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja jag skrattar fortfarande:) Igår undrade Thomas varför jag går omkring och skrattar för mig själv. Ja jag vet, jag är inte riktigt klok;) Tusen tack för en jättetrevlig dag! Det blev en riktig energiboost för mig.

2010-06-07 @ 09:05:30
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Madde

Åh vilken rolig dag ni verkar ha haft :) Kul att Fredrik kommer upp också! Jag sitter hemma och pluggar idag. Har så mycket så jag vet inte vart jag ska börja.. Kram

2010-06-07 @ 09:18:31
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Marie

Ja, jag skrattade i varje fall!

Måste vara plågsamt skoj ibland med en sådan beslutsångest!

2010-06-07 @ 15:20:35
URL: http://iammine.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack själv Malin! Jo var en riktigt lyckad dag. Tur att även fler skrattar åt vår beslutsångest!

2010-06-08 @ 08:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0