Sune is the man

Jag har verkligen världens bästa vaktmästare! Mina tidigare erfarenheter av vaktmästare och hantverkare har verkligen varit allt annat än positiv men sen jag flyttade till min nuvarande lägenhet har jag verkligen fått en riktigt klippa. Klippan heter Sune och är min räddare i nöden. Jag bor i ett ganska gammalt hus där väggar och tak inte är gjorda av vanlig betong eller gips, utan har någon konstigt blandning mellan halm och sand. Detta har lett tilll diverse problem när jag ska borra upp saker, så som gardinstänger, tavellister och en väggfast databänk. Varje gång det har krånglat så har jag ringt efter vaktis, och utan problem har han kommit och hjälpt mig. Han hjälpte mig till och med med själva databordet som strulade när jag skulle montera ihop det.

För några veckor sedan ramlade min hatthylla ner i hallen. Köpte expandersskruvar men det ville inte fästa i väggen utan det lät mest som om man skar med kniv i maräng. Hörde av mig till Sune som lovade att komma förbi. Idag har han varit här och monterat upp hyllan så den verkligen sitter. Han satte även upp en brandvarnare som jag hade bett honom om. Men det mest otroliga i denna historia är att han har dammsugit i hallen efter det att han har borrat! Ursäkta, när händer det att en hantverkare STÄDAR efter sig??? Det brukar ju vara kaos så fort de har varit i lägenheten. Så han har helt sonika gett sig på dödsuppdraget att försöka få ut min dammsugare ur städskåpet. Den står längst in med tusen saker (kattmat, toapapper, städartiklar) på sig. Han har städat och sedan stoppat tillbaka den i skåpet.

Jag ger härmed dagens guldstjärna till Sune! Tusen tack för att du finns!



Bild tagen från Galärens hemsida

Kommentarer
Postat av: Susanne

En sådan vaktis skulle vi alla vilja ha!

2010-06-17 @ 19:01:10
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0