Sömngångare

Med risk för att verka tjatig om programmet P3 Christer så sitter jag nu och lyssnar på deras programpunkt "appropå det". Idag handlar det om vad man har lyckats göra i sömnen. Himla skoj. Även här får jag associationer till en massa saker som jag har lyckats göra i sömnen. När jag var liten gick jag ganska ofta i sömnen, tack och lov händer det inte lika ofta längre. Pratar detso mer till och från.

Den historia som jag ska berätta för er ägde väl rum för ca 10 år sedan. Jag hade nyligt träffat min dåvarande pojkvän och tror väl att det var en av de första gångerna vi sov ihop. Mitt i natten vaknar J att att jag hasade mig ner till sängändan (jag sov innerst mot väggen). Jag sträcker mig över sängändan och stänger av väckarklockan som vi har stående på en bänk nedanför fotändan. Jag står helt näck med ena foten i golvet och det andra knät kvar i sängen. Han frågar mig vad jag gör för något och jag vänder mig mot honom och säger:

- Jag dansar. Detta säger jag samtidigt som jag börja gunga fram och tillbaka, helt näck med ena foten fortfarande kvar i golvet.

Trodde jag skulle dö på morgonen när jag fick detta berättat för mig. Skapligt pinsamt när man inte känner varandra alltför väl.  Det sjuka är att jag kommer ihåg att jag drömde att jag var på party. Himla tur att J vaknade, för annars hade vi försovit oss båda.

Så där, ytterligare en bravad till handlingarna!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Hahahaha men Malin! :) Du är för söt!

2010-06-14 @ 15:18:06
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin

Haha, den bravaden hade jag hunnit glömma att du berättat. Skrattade lika gott dena gång:)

2010-06-15 @ 08:47:23
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tack för att du påminnde mig om denna historia! :OD

2010-06-15 @ 14:36:02
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0