Myslunch och vinprovning

I fredags hade jag en otroligt trevlig dag. Det började med lunch och vin hemma hos Johan och Annika. Även Annikas brorsa Fredrik var med på lunchen som åts i solsken med underbar utsikt över stan.



Underbart god pasta bjöds det på.








Efter lunchen strosade jag och Annika en sväng på stan och njöt av att titta på allt folk som var i farten i samband med studenten. Vi han även med lite mjukglass medan vi väntade på att min Fredrik skulle komma från jobbet i Skellefteå.

När Fredrik hade anlänt var det då dags för vinprovning. Vi hade valt ut fyra röda viner som skulle testas. Doft, utseende och smak skulle betygsättas. Det var verkligen hur kul som helst. Vinprovning är helt klart något jag vill göra igen.

Här kommer ett litet axplock av bilder från kvällen.























Efter vinprovningen var det då dags att grilla. Tror jag skulle kunna äta grillat varje dag, gud så gott det är. Det är verkligen sommar för mig!







Underbar utsikt








Annika med grillbesticken i högsta hugg ;)



Avslutar med en bild som Johan tog på oss medan vi fotade bilden ovan.



Tack kära vänner för en riktigt minnesvärd och trevlig dag och kväll. Hoppas på repris inom kort!

Kram



Kommentarer
Postat av: Susanne

Va trevligt och mysigt det såg ut! :O)

2010-06-15 @ 14:42:52
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0