En helg i juni

Helgen bara rusade förbi. Som ni såg i förra inlägget så vigdes fredagen till vinprovning. I lördags tog vi en kort sväng på stan, fick en jättefin klänning av Fredrik. Ska fota den så ni får se. Köpte även ett sommarlinne som passar till mina jeansshorts.

Därefter tog vi en sväng på Storheden och efter det en liten tur till stranden på Storsand. Vi hade köpt med lite lunch som vi åt på en filt nere vid vattnet. Himmel vad mysigt.





Vi hann precis äta klart vår mat innan det började regna. Så då bestämde vi oss för att köpa med en latte i bilen och åka iväg på lite sightseeing. Det blev en tur med bilfärjan över till Avan. När vi står och väntar på att få åka med färjan kommer en hel drös med gamla engelska bilar.











Vi åkte runt kring Avan och Unbyn. Otroligt vackert ute den här tiden på året.



Fotade syrenerna utanför mitt hus



På kvällen tog vi en promenad runt Gültzauudden i vacker solnedgång blandat med riktigta sommarregnskurar.
Tyvärr hade jag inte med mig kameran då vilket var en stor miss.

I söndags vaknade vi tidigt och insåg att det var jättefint väder. Bestämde oss för att ta en riktigt lång promenad, som blev både en tur runt undden och vidare mot Notviken och Tuna och hem igen. Räknade ut att vi gick över 1,2 mil. Inte illa. När vi var längst bort på turen drabbades vi av ett galet blodsockerfall och givetvis hade vi ju inget ätbart med oss. Promenarade förbi på Coop på Mjölkudden och köpte en drickyoghurt och en banan som vi picknickade på vid Mjölkuddsrondellen. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle sitta där och fika, men nu har jag testat även det. Vad gör man när blodsockret är i botten? Nöden har ingen lag ;)

Efter långpromenad packade vi ner en picknick och på med badkläderna och for till Storsand även denna dag. Vi var i stort sett ensamma på stranden trots att det var riktigt skönt och soligt.









Mina underbart sköna flipflop från ifjol.







Vår mysiga stund på stranden avbröts på slutet av att stranden invaderades av ett helt gäng med ungdomar på crossmotorcyklar som körde så dårar i strandkanten. Och när vi hade eldat upp oss rejält över dessa idioter så fick vi bli ytterligare upprörd när två snöskotrar kom ner och körde på både strand och i vattnet. Vilka idoiter det finns!!

Trots det märkliga slutet på strandvistelsen så kan jag sammanfatta helgen som en riktigt tiopoängare!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken mysig helg!

Väntar med spänning på bild på klänningen du fått. Jag blir ju inte ett dugg förvånad om det visar sig vara en likadan som jag också köpt nyss;)

2010-06-15 @ 13:13:19
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0