Soligt är roligt

Njuter verkligen av sol och värme nu. Var ju lite orolig när jag var hos pappa att alla soldagar gick åt då när jag inte kunde njuta av dom. I onsdags åkte vi förbi Fredriks syster och grattade henne i efterskott vilket var jättetrevligt. Efter det var det då dags för stranden. Vi visste inte riktigt vart vi skulle åka och eftersom klockan var ganska mycket så ville vi hitta något i närheten. Det fick bli Översjön vid Järfälla. en liten strand nere vid slutet av en äng, men några klippor att ligga på. Mysigt och lugnt men tyvärr var väl själva badet inte jättetrevligt. Ifjol såg Fredrik ormar i vattnet och jag kunde liksom inte riktigt slappna av när jag badade.

På kvällen träffade vi Martin och Ann-Louise på Medborgarplatsen för att fira in semestern med en öl. Efter Medborgarplatsen begav vi oss till Restaurang Landet på Telefonplan där vi åt en god middag och lyssnade på när Sofia Talvik spelade. Det var verkligen riktigt bra.

Igår åkte vill till Rullsand utanför Gävle. Snacka om nostalgi. Rullsand var verkligen min favoritstrand när jag bodde i Gävle. Lång fin sandstrand och varmt i vattnet. Var så underbart att vara där igen och jag hoppas det blir fler besök i sommar. På vägen hem så åkte vi förbi Fredriks mamma och hade turen att bli bjudna på middag. Både gott och trevligt!

Måste ju skvallra lite om Fredrik, han är verkligen som en räka idag efter gårdagens solning. Jag frågade om han inte skulle låna solskydd från mig men han tyckte inte det var nödvändigt. Kan säga att han ångrar sig djupt.

Idag får vi se vad dagen bjuder på. Vi ska iallafall packa för tidigt (kl 04.50) i morgon bitti går båten mot Gotland! Nice!

Nä nu ska jag ta mig an mina naglar på både händer och fötter så de är fina och nymålade tills vi ska iväg.
Kram på er

Kommentarer
Postat av: frida

Det låter verkligen som om du njuter av sommaren, härligt! Vi drar till Skåne i eftermiddag, och sen Gotland om en dryg vecka! Ljuvligt.

2010-07-09 @ 08:44:30
URL: http://fraidi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0