Jul och nyår 2009

Jaha, då var man några dagar in på nya året...vad konstigt det både känns att säga och skriva 2010..
Jag har ju som sagt haft en minst sagt annorlunda jul som inte alls blev enligt några planer. Den planerade resan ner till Gotland och besöket nere hos mina nära och kära fick ju ställas in på grund av Gizmo.

Men jag slapp bli helt själv på julafton. Gulliga Fredrik ställde upp och kastade sig upp i bilen i snöovädret för att jag skulle få sällskap! Tack snälla du!! Han stannade här till annandagen innan han åkte vidare till en kompis i Gällivare. Det värmde!! Så vi lagade julmat, bytte julklappar, drack glögg och spelade spel. Det blev verkligen inte vad vi hade tänkt oss innan jul, men efter omständigheterna mysigt ändå.



Granen med några klappar under...



Ett litet, men ack så gott julbord



Julklappsutdelning.. Tänk vad paket är skoj =) Kan ju knappt tro jag är vuxen!!



Fredrik öppnar för fullt



Även Olivia fick julklapp..



Fast det var nog snöret som var det mest intressanta...



Det är tröttsamt med julfirande



Sover sött


Det var mycket snö och ganska kallt ute hela julhelgen. Mysigt som tusan. Älskar när kylan biter i kinden. Vi passade på att pälsa på oss rejält med kläder och tog oss en riktigt lång promenad ute. Skönt att röra ner julmaten lite.



Kranen är så fin på vintern med alla lampor



Frostigt hår och röda kinder...

Kändes oerhört märkligt att fira julen utan Gizmo. Gud så tomt det har varit. Känns som om den här ledigheten när man ska samla kraft bara har dränerat mig på det...Det har ju varit en känslomässig berg-och-dalbana i flera veckor nu. Jag fick hem Gizmo i förra veckan, men det är långt ifrån bra än. Veterinären vill att vi ska avvakta tills provsvaren kommer.. För att veta vad det är och om det går att göra något åt problemen..

Vad har jag annars gjort under juldagarna?? Blev utgång på annandagen, varit på stan och fikat med lite olika kompisar... Sen har det mest varit lugnt, varit förkyld och hängig.

Nyårsafton firades hemma hos Therese och Micke, kompisar till Annika. Det var verkligen jättetrevligt. Vi åt och drack gott, surrade en massa strunt och såg på fyrverkerierna inne i stan. Hoppas 2010 ska bli ett bra år nu!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vilka mysiga bilder! Ni verkar haft en jättemysig julafton! btw, det blev något fel när jag skulle skicka bilderna till dig. Om du kommer förbi imorgon kan du få dom då:)

2010-01-03 @ 23:42:14
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Ja, ni verkar haft en fin jul trots alla omständigheterna. Jättefina bilder!

2010-01-04 @ 12:08:09
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0