Nytränad och arg

Jag har varit och kört body pump på lunchen. Känns skönt att vara igång igen.. Jag har däremot ett riktigt stort problem.. Jag kommer inte i mina träningstoppar..de är alldeles för tighta.. Kände mig som en stoppad korv idag..obekvämt som tusan och verkligen inte snyggt. Jag måste nog köpa mig någon ny träningströja, kan liksom inte vänta tills jag har gått ner några kilon.. För än så länge har jag ju inte lyckats gå ner något. Nu när jag väl har börjat träna igen så inser jag hur himla mycket jag har gått upp.. Inte det minsta kul.. Vet att många inte tycket att det märks så våldsamt, för jag har ju "turen" att det lägger sig hyffsat jämt fördelat över kroppen. Men nu är det mesta i garderoben trångt ;byxor, tröjor, till och med vida klänningar och tunikor har börjat sitta tight, för att inte tala om trosorna. Och när börjar sånt sitta trångt???  Fy vad det gör mig deppig...

Tror ni jag är förbannad idag?? Det verkar visst bli en konstant tillstånd för mig. Men jag får ju aldrig mitt arbetsgivarintyg, jag ringer, mailar och mailar... Först började det ju med att jag inte fick något direkt när jag slutade som jag hade blivit lovad från början. Sen skulle jag ju ha ett intyg som låg och väntade på mig när jag kom hem från Stockholm (skulle dels vara ett arbetsgivarintyg och sen ett arbetsbetyg med omdöme). När jag kom hem låg det ett kuvert med ett papper som varken var det ena eller det andra. De som jobbar med löner borde ju veta vad ett arbetsgivarintyg är, för det är ju en generellt erkänd mall som alla använder sig av. Den finns tom på nätet att Googla fram om man nu skulle vara osäker. Men med tanke att detta företag har ganska stor personalomsättning så bör det ju inte ha varit första gången hon skrev en sån. Fick ju maila, och fick beskedet att L skulle fixa det i onsdags i förra veckan, likså skulle N skicka betyget. På torsdagen hade jag inte fått något av det.. På fredagen får jag N:s betyg men jag ser fortfarande inte röken av detta jäkla arbetsgivarintyg. Och utan det kan jag ju inte anmäla mig för att få ersättning från Försäkringskassan. Har ju ingen buffert över huvudtaget så för mig är detta total panik och ger mig brakångest. Kontaktade N som pratade med L. Och enligt henne hade hon skickat det. Ok, bara att härda ut till måndag.. Men igår, inget intyg. Nytt mail till N som ber L skicka ett nytt intyg. Tror ni att det kom idag???? NEJ!!! Skulle rent ut sagt kunna klippa till någon nu. Hur jävla svårt kan det vara??

Jag har sovit som en kratta i natt. Tror jag är nervös dels för alla blanketter som strular, pengar å allt. Men sen har jag ju ett läkarbesök idag där de ska ta ställning till ev medicinering och fortsatt sjukskrivning.

Har nyss ätit chili con carne från igår, gud så god den blev. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och försöka lugna ner mig lite inför läkarbesöket.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Men fy va jobbigt! Hoppas att du får ordning på alla papper snart. KRamizar!

2010-02-23 @ 15:24:07
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.
Postat av: madde

Åh vad förbannad jag hade blivit!! Förstår att du är arg! Hoppas nu det där intyget kommer snart.

2010-02-23 @ 20:10:57
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0