Fyndat

Jag har haft en jättemysig lördag idag. Från början hade jag inga planer alls. Jag tog en lång sovmorgon. Precis när jag hade vaknat ringde Yvonne och sa att hon skulle komma in till Luleå och frågade om vi skulle fika. Jag hoppade i kläderna och gick in på stan. Vi tog en fika på Åhléns och surrade, var länge sedan vi träffades och hade mycket att uppdatera varandra om.

Tog oss en tur genom Åhléns på vägen ut och då hittade jag ett riktigt fynd, en mindre svart handväska för 59 kr på rea (hade kostat 249 kr tidigare). Min lilla väska har gått sönder i både dragkedja och axelrem så har letat länge utan att hitta något prisvärt.






Sen skildes vi åt och jag skulle möta upp Annika en sväng på stan för att dels se lite på Talanguttagningen i Strand galleria och sen strosa på stan. Hade en liten lucka så gick in på Vero Moda som hade utförsäljning eftersom de ska stänga butiken i en månad för att bygga om. De hade rejäl rea, 70 % rabatt på reapriset. Gjorde tre fina fynd.




Svagt ljusrosa långkofta, ordinarie pris 279,95 kr, jag betalade 29,50 kr



Vit skjortklänning, ordniarie pris 199,95 kr, betalade 44,70 kr



Tunika/klänning ordinarie pris 199,95 kr, betalade 44,50 kr

Så det blev totalt 118,70 kr för tre stycken! Galet billigt.


Sen till det största fyndet av allt. Jag behöver nya träningsskor eftersom de jag har inte fungerar så bra. De jag har är ett par aerobicskor som är jättebra till just det. Men när jag kör body pump, eller går på löpband och kör crosstrainer så tappar jag känseln i fötterna. Jätteobehagligt. Tydligen har det med att göra att aerobicskorna är så hårda. Jag var in på Teamsportia och testade löpskor och hittade med hjälp av personalen ett par som var jättesköna och anpassade efter min löpstil. Men däremot var det ju inte direkt billiga.. 1500 kr.. Så Annikla sa att vi kunde gå till Intersport för att se om de hade några på rean nu när de har utförsäljning på hela butiken. Trodde inte det skulle vara möjligt att det skulle finnas några kvar eftersom de har haft rea i flera dagar. Men snacka om flyt, de hade precis den modellen jag hade testat fast en annan årgång på den. Och det var halva priset.  Kan inte tro att det är sant. Oftast brukar jag ju aldrig hitta något på rea när jag väl behöver något specifikt, men nu tror jag att jag hade jackpott!



Asics gel flashfire, ordinarie pris 1000 kr, jag betalade 500 kr


Så totalt betalade jag 677,70 kr för allt när det egentligen skulle ha kostat 1928,85 kr.
Jag har alltså "sparat" 1251 kr.

Vi avslutade shoppingen med en paus på Roasters och spanade på folk från fönsterbordet. Tack för en trevlig dag vännen!

Nu ikväll har jag sett Melodifestivalen iförd mjukisbyxor och en varm kopp rött te. Men alltså, helt ärligt.. Vad är det frågan om? Tycker det här med Melodifestivalen har spårat ut.. För många deltävlingar och många värdelösa låtar. Enda positiva idag var Anna Bergendahl.

Nu velar jag om jag ska orka göra ett ryck och rensa lite i lägenheten. Den ouppackade resväskan sen två veckor tillbaka ligger fortfarande som ett hästhinder innanför hallmattan och det är saker både här och var... Eller ska jag helt enkelt slöa vidare i soffan??

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Men shit vad du fyndat. Säkert helt utplockat på Vero Moda nu... suck!

2010-02-28 @ 20:11:08
URL: http://aludden.com
Postat av: Susanne

Schyssta fynd! Bra jobbat!

2010-03-01 @ 07:23:06
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.
Postat av: Malin

Vilka fynd!! Alltid roligt att shoppa till såna priser:) Det är ju där jag borde ha varit och aksnek hittat nåt till "efter magen"-tiden..

2010-03-01 @ 08:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0