Fjäril vinga syns på Haga

Turen ner till Stockholm var verkligen jättetrevlig och himla välbehövlig! Skönt med miljöombyte efter allt som har hänt senaste tiden.

Direkt när jag kom fram till Stockholm så begav sig jag och Fredrik hem till Maj-Britt där pappa väntade. Vi blev bjudna på middag och såg på Lets Dance på kvällen. Det blev en riktigt mysig kväll med god mat och lite vin.

På lördagen åkte jag och Fredrik till Hagaparken för att besöka Fjärilshuset. Gud så fint det var...och varmt!! Det var tropisk värme där inne så lite kändes det som om vi hade åkt utomlands. Det var otroligt vackert med alla stora fjärilar som flög omkring, fåglar, fiskar, grodor mm. Klart värt ett besök tycker jag.



Det föll regn på vissa ställen





Det var riktigt stora fjärilar









Det är fjärilspuppor som hänger, skapligt många ;)



Bananplantor fanns det också



Jättesöta små bolliga fåglar, tror det var någon form av vaktel










Besöket avslutades i caféet som fanns i anslutning till Fjärilshuset. Vi fick plats precis vid den öppna spisen, hur mysigt som helst. Måste väl tillägga att vi fick känslan att vi var dom enda utan barn på hela stället ;). Men det räcker väl att ha barnasinnet kvar.

På kvällen bjöd vi hem Liv på middag för att fira att hon har fått jobb. Vi pratade och skrattade hela natten, så himla kul att träffa henne.
Söndagen innehöll allt från att titta på soffor, äta på Burger King, åka förbi hos pappa till att se Sommaren med Göran. Den filmen måste ni se, jösses vad rolig!!

Egentligen skulle söndagen tillbringats med min kära bror, men han och Minna låg i magsjuka.. Det är ju inte sant. Blev riktigt ledsen men det kan man ju inte rå för. Det sjukaste av allt är ju att han hade det förra gången jag var ner också, vad är oddsen?? Hoppas jag kan komma ner snart så vi kan synas snart.

Måndagen började med en lunch med Kina på Bueno, caféet som ligger mitt emot Åhléns. Gud vad skoj att ses, vi uppdaterade oss om läget och fastnade i gamla minnen. Sen strosade jag på stan för att få tiden att gå. Inte att rekommendera när man verkligen inte har något att spendera. Jag väntade på att Liv skulle sluta jobba.

Vi träffades och hon bjöd mig på middag på John Chris på Drottninggatan. Åt en ljummen pastasallad med kräftstjärtar. Himmels god!!!  Sen gick vi vidare mot Vetekatten eftersom vi hade hört att de skulle ha väldigt goda semlor. Vilket mysigt gammalt fik. Tyvärr var de vanliga semlorna slut, men det fanns varsin minisemla med vaniljkräm i och det var urgoda.

Tisdagen blev ganska mysigt. Började med ett långt varmt bad, måste ju passa på när det finns badkar i ens närhet. Sen blev det lunch i Kista galleria och lite strosande i affärer. Åkte tillbaka till Luleå på kvällen och möttes av en överlycklig Olivia. Gud vad mysigt när det är någon som väntar på en när man kommer hem.

Tack Annika för hjälpen med Olivia!

Kommentarer
Postat av: Annika

Å vad mysigt du/ni verkar ha haft det i Stockholm.

Det trevliga miljöombytet + att träffa nära och kära gjorde dig nog gott, och var dig väl förunnat.

Att sällskapa lite med Olivia var inga problem, glad att jag kunde hjälpa till. :)

Kram!

2010-02-20 @ 17:56:04
Postat av: Susanne

Va härligt du verkar ha haft det! Fina bilder!

2010-02-20 @ 19:31:39
URL: http://susannehitochdit.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0