Jag har bara lite otur när jag tänker

Ibland skiner mina blonda hårstrån igenom, och i måndags morse var verkligen ett sånt tillfälle. Jag har ju lovat er att berätta mina bravader så får väl helt enkelt bjuda på detta även om det känns en aningens pinsamt...

Jag fick ju ta över Fredriks stegräknare som jag har tjatat om i tidigare inlägg. Den var helt oanvänd men däremot hade han inte kvar instruktionerna till denna. Jag satte min vid frukostbordet och började klicka mig igenom menyerna och kom då till stället där man skulle ställa in den så att den skulle kunna börja användas.

klocka..klockan var då 07.20
kg: min aktuella vikt
cm: Först trodde jag att det var min längd som skulle in där, alltså 165 cm, men när jag försökte ställa in det gick det max att få det till 120 cm.. Vem tusan är så kort? Då kom jag på att det säkert är bukomfånget som ska mätas.

Sagt och gjort, lånade ett måttband av Fredrik och mätte min mage och la in det värdet.

Lite senare på förmiddagen fick jag för mig att Googla hur många steg man bör ta per dag och hittade därför igen just det märket på min stegräknare. Hittade även en instruktionsanvisning som jag tittade igenom.
Tror ni jag får känna mig dum??? Cm är ju givetvis medelvärdet på min steglängd och inte bukomfånget. Ganska självklart, för hur tusan ska bukomfånget påverka resultatet på en stegräknare? Skrattar bara jag tänker på det!!

Jag säger som Nalle Puh "jag har bara lite otur när jag tänker".

Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Du är ju för söt:)

Glömde naturligtvis bort att svara på ditt sms igårkväll mitt i allt stök. Du verkar ha haft en kul badkväll;)Kram

2010-08-11 @ 20:23:56
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0