Bruten nagel

Jag brukar ju förstärka mina naglar med jämna mellanrum för att de ska hålla sig fina. Jag har verkligen varit jättenöjd med det men tyvärr har jag inte råd att underhålla det så som man ska nu när jag är sjukskriven.

Så under sommaren har min vanliga nagel fått växa på så att förstärkningen ska försvinna så småningom. Allt har gått bra tills för några dagar sedan. Den nagel som växer ut är ju väldigt tunn och skör och när jag häromdagen skulle knipsa av ett torrt blad på en blomma i köket så inträffade det som nästan fick mig att svimma av smärta. Nageln böjde sig åt fel håll och sprack. Den gick liksom av mitt på tummen. Jag har en ganska hög smärttröskel men då trodde jag att jag skulle dö rent ut sagt. Nu har det bultat av smärta flera dagar.



Idag fick jag gå iväg till hon som fixar mina naglar för att få hjälp med att ta bort den gamla förstärkningen så det inte ska hända med fler naglar. Hon var himla gullig, la på ett skyddande lack för att ge lite stadga iallafall, så nu ser det riktigt bra ut igen.



Myste med lite te ikväll, grönt fläder- och citronte. Himla gott!

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud..bara att se din nagel gjorde ont på mig. Mina naglarna är rätt så starka men när jag råkar köra fingrarna rätt in i nåt, så klumpig aom jag är, då gör det förbaskat ont! Hoppar då som en groda och skriker "ont", "ont".

2010-08-20 @ 12:23:37
URL: http://nakit.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0