Underbara Valborg

Solen skiner i ett underbart vårigt Stockholm. Fåglarna kvittrar, det är 15 grader, träden knoppas och det är fullt med vårblommor. Jag blir helt kär! Det är precis den här tiden på året jag funderar över hur all sin dar jag valde att flytta upp till Luleå., Jag saknar dom vårar som jag är van vid från Västerås, även om vårvintern norrut är fin på sitt sätt.
Baksidan på våren var däremot att jag fick ta allergimedicin i morse. Vaknade toktäppt i näsan och med röda ögon, men jag hade tack och lov handlat på mig pollenmedicin så jag var förberedd.

Resan ner igår gick jättebra. Det var bra väder att köra i de dryga 90 milen och hyggligt lugnt med trafik om man bortser från Stockholm. Olivia skötte sig exemplarisk och var himla nöjd med att få en ny lägenhet att inspektera. Hon har sprungit omkring här och mest sett ut som en uggla, när hon ska försöka hinna ta in alla nya intryck. Tänk vad märkligt det är henne, hon är ju innekatt och mest van att vara i min lägenhet. Nu blev det ju en helt ny värld för henne.

Idag står en fikadejt med Liv på agendan.Sen blir det middag hemma  hos Martin och Maria på Söder. Ska bli himla trevligt!

Vad ska ni göra idag?
Ha en underbar Valborg, hoppas solen skiner på er med.

Kram


Kommentarer
Postat av: Susanne

Solen har skinit med sin frånvaro i Jönet, och det har regnar mer eller mindre hela dagen. Kvällen kommer tillbringas i hemmets lugna vrå med Linus som filmdejt för kvällen, då mannen leker med pojkarna ikväll. Honom får jag träffa imorgon istället. Krama Olivia, hälsa Fredrik och ha en toppenhelg i Stockholm. Kramizar!

2010-04-30 @ 16:48:40
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0