Plötsligt händer det

I morse fick jag ett riktigt trevligt telefonsamtal. Det var min frisör som ringde mig. Hon undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp som modell till dom till ett vernisage/modevisning som de ska anordna i nästa vecka. Gissa om jag blev glad. Har haft sån ångest över att jag inte har råd att gå till frisören, och just nu är utväxten enorm. Pratade om det med Madde senast igår...ibland undrar jag om någon i himlen hörde mig! Plötsligt händer det!!

Var förbi salongen idag för att de skulle titta på vad de ska göra för frisyr. De kommer att ljusa upp håret en aning till en gyllenbrun färg. Det långa håret ska de behålla. Däremot funderar de på om de ska klippa lugg. Det skulle jag fundera på tills nästa torsdag då jag ska dit. Var tycker ni? Lugg eller inte?

I morgon ska jag gå in på D Store där de ska plocka ut kläder av märket Desigual. Spännande ska det bli. Så nästa torsdag blir det en heldag. Börjar kl 12 på Klipperian, sen är visningen på kvällen.

Har även hunnit med ett besök på ätstörningen idag. Vikten låg fortfarande på 74 kg, ångest. Men man får väl se det så att det är positivt att jag inte har gått upp iallafall. Vi pratade lite om det planerade kostprogrammet som jag ska börja med så småningom, och kom fram till att vi skulle sätta ett datum när jag ska börja med det. Blir liksom lättare att ha ett datum att sikta in sig på. Vi bestämde att den 3 maj skulle bli den dagen då jag börjar. Får verkligen hoppas att jag ska lyckas nu.

Sen ska jag och Annika ha en riktig guldstjärna, för ikväll gick vi iväg till vårdcentralen och anmälde oss till att bli blodgivare. Så vi fick lämna blodprov för att kolla att alla värden är bra. Skulle få svar om en månad. Är riktigt stolt över mig själv, jag som är spruträdd och allt!!

Nä, nu ska jag softa lite innan det är dags att krypa ner i sängen. Trött är jag efter en fullspäckad dag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så himla skoj vännen! Hoppas att du får en toppenrolig torsdag nästa vecka. :O) VÄlkommen till blodgivarnas värld!

2010-04-15 @ 14:38:47
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja vilken himla tur du hade:) jag röstar för lugg! Tror du blir jättefin i det och skulle du mot förmodan inte trivas så finns det diadem, hårband och klämmor tills det har vuxit ut igen:) Jag har också ett himla bångstyrigt hår med virvlar, men det går ändå:)

2010-04-15 @ 21:10:58
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0