175 mil i bil

Nu sitter jag här vi datorn en söndagkväll och är rent ut sagt aptrött. Har varit några galet fullspäckade dagar. I torsdag körde jag min lilla bil till Västerås, en sträcka på 90 mil. Det är faktiskt första gången jag kör så lång helt själv, utan att ha något avbyte. Det gick bättre än väntat. poppade hög musik och sjöng falskt mest hela tiden.

Kom fram på kvällen, dök i säng och klev sedan upp jättetidigt på fredag morgon. Då fortsatte min bilfärd söderöver, närmare bestämt till Sätila kyrka (mellan Borås och Göteborg). Det var dags för Lars begravning. Jobbigt som tusan men fint ändå. Efter begravningen åkte jag förbi hans stuga en sista gång. Känns så otroligt vemodigt att veta att man aldrig mer ska vara där. Jag har tillbringat vart enda sommarlov under min barndom där nere, och det är få platser där jag trivs så himla bra på. När jag är där nere så känns det som om jag kommit hem. Pappa avslöjade för mig att jag tydligen blev till där nere (på mammas 30-årsdag =)) så kanske har med det att göra ;). Jag hade tårar i ögonen när jag åkte därifrån.

Vi tog en annan väg hem, via Jönköping. Passade på att äntligen hälsa på Surre. Gud så skoj det var. Hon bjöd på god middag, vi surrade på och kollade på gamlakort, minnen från förr. Oj vilken nostalgi. Hade kunnat stannat hur länge som helst =). Körde hela vägen hem, så på två dagar har det blivit 175 mils bilkörning. Inte illa.

Igår var det då dags med nästa projekt, att börja röja bland alla saker hos pappa.. Gode gud vad man har sparat saker. Jag har verkligen kvar ALLT från det att jag var liten....Leksaker, kläder, pennor, teckningar, dockvagnar, spel, tavlor, sängar, vaggor, barnböcker.. Jag kan fortsätta hur länge som helst... Är liksom ett evighetsprojekt. Lägg därtill pappas alla saker.. Det blir lite att röja. Höll på hela lördagen och ändå märktes det knappt.. På kvällen träffade jag Karin. Vi åt gott, drack vin och surrade en massa skit om livet.. Vi hade tänkt gå ut men fastnade kvar hemma, men det är ju mysigt ändå.

Idag har röjarprojektet fortsatt, och oj vad jag har varit nostalgiskt. Hittade några av mina gamla favoritböcker från det att jag var liten... Mog, katten som glömde. Ludde lump....Jag kommer verkligen ihåg dom ordagrant. Vissa av böckerna bara måste jag spara, men mycket ska jag försöka sälja på auktion eller skänka bort.

Är helt slut nu, så ska dyka i säng. En ny röjardag väntar runt hörnet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh Malin, varför lärde vi känna varann precis innan jag flyttade.....jag får ju abstinens efter dig fastän du mest umgicks med Molly ändå hahhaa =)

Du vet att du är välkommen när du vill! Å när jag nu behagar maka mitt skånska arsle upp norröver så får vi träffas! Kramar från oss till dig!

2009-09-13 @ 22:44:34
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: madde

Saknar dig, kom hem snart!

2009-09-14 @ 08:50:55
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin

Linda: Gud vad du är gullig, det värmer att höra. Saknar dig också MASSOR!! Vore jätteskoj att komma och hälsa på! Och du är ju alltid välkommen förbi när du är uppe!!



Madde: Saknar dig med!!

2009-09-14 @ 08:59:43
Postat av: Mari

Oj..vad du kört bil...Jag e imponerad...Fick åxå tårar i ögonen när jag lästa vart du blivit till =)

Kram på dig..Du finns i mitt hjärta.

2009-09-14 @ 13:26:51
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja, den lilla omvägen uppskattades verkligen! Och att jag äntligen lyckades vara hemma också. Du är alltid välkommen förbi. Får se när jag lyckas hitta norröver igen.....



Satt och tänkte minnen hela kvällen efter att ni hade åkt. Poppar upp massor fortfarande. Jösses va skoj vi har haft!

2009-09-14 @ 13:38:54
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0