Många bollar i luften

Fruktansvärt vad dålig jag har varit på att hålla min blogg uppdaterad.. Känns som om jag skyller på att jag har så mycket hela tiden..fast det har verkligen varit så den senaste tiden.. Det har varit både mycket praktiska saker att fixa och fundera på, sen har det ju varit full rulle när jag var nere hos pappa.
Får väl uppdatera lite vad som hänt i korta drag. Jag var ju nere i Stockholm på fackliga förhandlingar som jag tyckte gick över min förväntan. Jag blev uppsagd den sista september och har då en månads uppsägningstid.. Blev ju lite längre tidsfrist än från början. Det tackar jag för.. Nu kan jag verkligen säga att jag har fått valuta för mina fackliga avgifter! 
På väg från Stockholm passad jag på att besöka Elin, Johan och lilla Alice i Gävle. Så roligt att vara där. Har inte träfat dom på 1,5 år så det var verkligen på tiden. Fick även lämna in bilen på verkstad i Gävle eftersom min j*kla motorstyrningslampa vägrade slockna och bilen började gå ojämnt.. Kuligt värre. Visade sig att de här i Luleå hade missat att åtgärda det som skulle göras.. Men hade inte råd att fixa det är jag var där nere, för kalaset skulle gå på 4000 kr... Men ska ta tag i det här i Luleå och skälla på dom. 
Under tiden ag varit borta har jag sökt en himla massa jobb runt omkring i Sverige. Blev uppringd vad gäller ett av dessa jobb, blev kanonglad. Det är ett jobb som säljare. Började med att en rekryteringsfirma gjorde en första intervju för att gallra fram några intressanta kandidater som sen företaget skulle träffa...Eftersom jag inte fanns på plats här uppe när intervjun skulle göras så skulle jag göra den i Umeå när jag passerade upp. Blev en minst sagt galen resa mot klockan på väg upp.. När jag i stort sett var framme så åkte jag vilse på universitetsområdet. Fick ringa och be om hjälp och när jag frågar vart jag är så vet jag inte.. Sladdade till slut in på parkeingen och fick springa in med andan i halsen.. Han inte ens kamma till håret eller sätta på läppglans..och med lp-skivor under armarna efter en heldag i bilen.. Men tydligen gick det hem, för gick vidare till en ny intervju i tisdags där jag fick träffa bolagets säljchef samt marknadschef.. Kändes kanonbra. Och idag ringde dom och vill att jag ska komma till dom på måndag för en sista "intervju" och få träffa säljgruppen och även luncha. Så nervös.. Hoppas, hoppas, hoppas... Håll tummarna på måndag!
I Umeå hälsade jag på hos Maria och Nicklas. Vi år räkor och drack vin och surrade för fullt..jättemysigt... Hann även med att träffa en riktigt gammal barndomskompis.. Det var riktigt sjukt.. Jag hade skrivit på Facebook att jag skulle till Umeå.. Då hade han skrivit ett inlägg och berättat att han vanligtvis inte är i Umeå men att han skulle vara det denna fredag.. Undrade om jag inte hade vägarna förbi universitetet (vilket jag hade eftersom jag skulle på intervjun där..vad är oddsen??). Men jag hann aldrig se hans svar, utan det var Elin som jag hade hälsat på som såg det på nätet.. Så hon ringde upp mig och berättade om inlägget.. Men problemet var ju att jag inte hade Nicklas nummer.. Så bad Elin söka på Hitta och det gav 8 träffar runt om i landet.. Jag hade ingen aning om vart hann bodde.. Så chansade på ett nummer och det visade sig vara rätt. Vi stämde träff. Var verkligen hur skoj som helst.. Vi har inte sett varandra sen vi gick ut nian.. Var verkligen en humörhöjjare.. Normalt sett bor han i Göteborg så det var ju verkligen märkligt att vi skulle synas i Umeå av alla ställen..
Denna vecka har jag fått jobba extra med att inventera lager... På Tiimari.. Ni vet ju hur mycket småsaker som säljs där, så det finns ju att göra. Men riktigt skoj är det. Skönt att få göra lite nytta och inte bara gå hemma.. Blir galen av det. Ska få jobba även i morgon!
Nu ska jag kila iväg på Shopping, de har specialöppet ikväll.. Trevligt..
Jag hade velat skriva mycket mer om allt men känner att det blir världens längsta ilägg då.. så får väl bara ge korta glimtar..
Kram till er!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Va roligt att du hann träffa Niklas N! :OD



Och va skoj med jobbet trotts lp-skivor och okammat hår. :O) Jag önskar dig all lycka till!

2009-10-01 @ 21:00:12
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0