Lussebullsbak

Vaknade hyffsat tidigt i söndags, och kände mig ganska utvilad. Vore väl annat eftersom jag sovit i 10 timmar!!
Jag ägnade dagen åt lussebullsbak. Tycker det är så himla mysigt att baka men gör det inte så ofta längre (av den anledningen att jag alltid hinner äta upp fikat själv).

 

Jag testade dels att göra ett nytt recept som min kock-kompis Anna tipsade om.



Det är saffransbullar som är som kanelbullar fast med mandelmassa
och hackade mandlar i fyllningen!



De blev mumma =) Tack Anna för tipset.



Sen var jag ju tvungen att göra vanliga lussebullar också.
Nu är frysen överfull. Ska nog ta med mig fika till jobbet i veckan.


Efter bullbaket hann jag med en fika med Sara på Roasters. Känns som om det var evigheter sen vi sågs..Var jättemysigt. Sen blev det maratonsamtal i telefon och slutligen lyckades jag röja upp i kaosen hemma och även dammsuga lite. Slog mig ner i soffan för att se Bridget Jones på tv.. Hon och jag är ju rätt lika, haha ;) Men efter 45 minuter så sov jag.. Jag är hopplös...

Så var det då måndag igen, vaknade till ett riktigt ösregn. Fy så trist.. Snälla, kan det inte komma snö?? Det är ju första advent och skyltsöndag nu till helgen.. Med detta väder så får man ju ingen stämning alls.. På tal om skyltsöndag så känns det då himla märkligt att inte jobba på det i år.. Nu ska jag bara NJUTA!!!

Känner mig riktigt hängig idag, ont i kroppen och nu undrar jag om jag inte har feber också.. Annika som jag träffade i helgen är jättedålig nu och det verkar vara flunsan.. Hur är det med vaccineringen.. Fungerar det från den dagen man tagit sprutan eller?? Annars blir jag ju livrädd... Vill verkligen inte vara sjuk nu..

Jag har ägnat kvällen till att tömma min kamera, lägga bilder i mappar och fixat och sorterat. Tänkte jag ska göra en bildkavalkad åt er från semestern mm som jag inser att jag aldrig har lagt ut.. Bättre sent än aldrig..

Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du kan mer än gärna skicka lite av alla dessa lussebullar till mig. Min frys är väldigt tom, så här finns det plats ;OP



Jag har hört att det tar ca 2 veckor innan man har fullgott skydd av sprutan. Hoppas att du är piggare imorgon

2009-11-23 @ 21:03:04
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Linda och Molly

Kan fröken dela med sig av lussebulle-receptet? Det som där var mandelmassa och hackade mandlar i?

Kramar!

2009-11-25 @ 11:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0