Hudvård

Jag var en sväng på Behandlingscentret idag... Fick testa lite produkter som kunde vara bra för min hy. Har just nu jätteproblem med finnar, samtidigt som jag är torr som tusan.. Kunde ju inte köpa allt som de rekommenderar (då måste jag bli en topp-säljare på mitt jobb, men det är nog en bit kvar). Köpte mig en rengöring iallafall.. Sen får jag väl önska av tomten eller ta det längre fram..

Det jag köpte var MD formulations facial cleaner





Produktbeskrivning
För vem? Passar alla hudtyper
 
Egenskaper: Facial cleanser är en mild, lätt löddrande rengöring som avlägsnar orenheter, makeup och talgöverskott. Glykolsyra peelar bort döda hudceller och lockar fram en friskare, mjukare och smidigare hud. Torkar inte ut. Rengöringen är fett och parfymfri samt dermatologiskt testad. 12% glykolsyra pH-balanserad (3,8).
 
Användning: Används morgon och kväll. Massera in en liten mängd över ansikte och hals, tillsätt vatten och skölj av noga.
 
Obs! Det är vanligt att det kan "pirra" och "sticka" lite i huden när du använder produkter med AHA-syror, det är helt ofarligt och det är tecken på att produkten jobbar aktivt på huden.


Det övriga två produkterna som jag blev rekommenderad att använda var båda av märket Carita.

Det var dels ett serum som sätts före hudkrämen, som hette Carita Ideal Hydration, lagoon serum


Produktbeskrivning
För vem? Passar en fuktfattig/torr hud.
 
Egenskaper: Ett högkoncentrerat serum för en riktigt törstig, fuktfattig hud. Ökar fukttillförseln ned i huden, bevarar fuktnivån i cellerna och förbättrar hudstrukturen för en fin, klar lyster. Hudens vitalitet stimuleras för att fördröja uppkomsten av ålderstecken.
 
Användning: Applicera på ansiktet, morgon och/eller kväll, under din fuktcreme. Undvik ögonområdet.
 

Sen var det en hudkräm som heter Carita Ideal Controle powder emulsion.



Produktbeskrivning
För vem?
 Fet- och blandhud
 
Egenskaper:
24 timmars emulsion med en underbar doft som omedelbart ger en lugn och matt hudyta. Fördröjer hudens åldrande genom att bevara hudens fasthet och spänst. Återfuktar och normaliserar talgproduktionen samt ger huden skydd mot yttre påverkan.
 
Användning:
Applicera emulsionen i ansiktet och på halsen och massera in den i huden med uppåt- och utåtgående cirkelrörelser. Använd morgon och kväll.

Synd det ska kosta så himla mycket bara..samtidigt som det kanske är värt det. Som det är nu är det ju inte det minsta skoj.. Fick med mig några tester hem av Caritas produkter, så får väl provtesta lite iallfall och se hur det känns..

Nä oj vad klockan är mycket..


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hoppas att de gör sitt jobb :O)

2009-11-24 @ 23:26:48
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0