After work och elefanttårar

I fredags skulle vi ju haft fest med jobbet men det blev framflyttat i sista sekund eftersom det var ganska många som hade svårt att komma lös... Jaha, vad gör man nu då? Var ju tokladdad sen länge, och det är ju alltid svårt att ställa om sig. Men det blev en riktigt bra ändå. Blev att jag, Annika och Johan tog oss en after work på Allstar. Denna gång var maten riktigt god, frsäch och varm. Kan ju vara lite ojämt där, beroende på vem som är i köket uppenbarligen. Men denna fredag var det tiptop!!




Annika och Johan myser ikapp! Tack för en supermysig kväll!!




Och här kommer jag!


Det blev en ganska tidig kväll för oss, men det är ju ganska skönt. Ja, jag vet.. Det är många vuxenpoäng för det..men det bjuder jag på.

Johan och Annika skulle förbi på Hemmakväll för att hyra lite filmer, så jag följde med. Jag är ju så dålig på att hyra film, lyckas ju alltid de få gånger jag hyr komma hem med riktigt kassa filmer. Nu lät jag filmexperterna välja tre stycken filmer de hade sett som de gillade, det blev följande:

Benjamins Buttons otroliga liv
Den handlar om en man som föds åttio år gammal och sedan åldras baklänges, med Brad Pitt och Cate Blanchett.
Om du klickar på filmnamnet så kommer du till trailer om filmen.

Yes Man
Carl (Jim Carrey) lever ett tråkigt och inrutat liv. Efter att ha lyssnat på en självhjälpsguru går han med på att svara JA oavsett vad han får för fråga. Detta gör att hans liv tar en helt ny vändning.

Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser
Johan (Jakob Eklund) återvänder till sin hemstad Göteborg och börjar arbeta för GSI, en enhet inom den svenska polisen som har som sin enda uppgift att arbeta mot de tyngsta maffiaorganisationerna i landet.



Så när jag kom hem så började jag se Benjamin Buttons otroliga liv. Grymt bra film måste jag söga! Den måste ni se. Jag har ju alltid varit känslig för starka filmer, är ju lättrörd. Men sen jag började äta blodtrycksmedicin har det blivit ungefär 1000 gånger värre än innan. Trodde liksom inte det var möjligt!! Men det var det tydligen. Grät som en galning under filmen, riktigt sånt där hulkande gråt..,.som gör ont. Jag tror snart inte att jag vågar se film ihop med någon.. Jag funderade på om jag skulle våga lägga in bilderna som jag tog på mig själv när filmen var slut..men men.. Här kommer dom...



Ser nästan ut som att passa på någon Halloweenfest

Kan ju säga att jag inte såg klok ut när jag vaknade på lördagen..

 

Så detta var min fredag! Den var trevligare än vad de sista två bilderna visar!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Linda och Molly

Hahahhaha du ser inte klok ut juh!!! Men jag förstår dig, jag e likadan...särskilt när jag ser på förlossningskliniken på TV4 14,30-15,30 på vardagar.....åj SOM jag bölar...

Nåja, huvudsaken är att du grät över en film och inget annat tråkigt =)

Kram!

2009-11-03 @ 19:51:10
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: Susanne

Snygging där! ;OP Och du är jättefin på kortet från AWn. Har inte sett den första filmen, men de två sista är riktigt bra.

2009-11-03 @ 21:23:20
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Linnea

Å malin! Johan falk-filmerna är GRYMMA!! och Joel Kinnaman är ju HETAST just nu! mmmmm me like!! Kram Linnea

2009-11-04 @ 06:38:04
Postat av: Madde

Haha ja du är för mysig:)

2009-11-04 @ 08:26:06
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0