Pungpinan

Här kommer en liten kort uppdatering från mig. Jag är fortfarande kvar nere i Stockholm. Vilka underbara dagar det har varit,, verkligen sommarväder. Har gått onkring i klänning och ballerinaskor varenda dag. Älskar verkligen när det är så här! Är ju inte alltför sugen på att åka upp till Luleå i morgon kväll.

Kvällen före jag åkte ner till Stockholm var jag och Madde på Big Comedy. Vilken succé.Tror vi bitvs höll på att skratta ihjäl oss. Både jag och Madde var ganska hesa när vi skulle dit, så det lät ju extra roligt när vi skrattade! Bäst av dom som uppträdde var nog Rheborg, Schyffert och Johan Glans. Det var mycket snuskiga skämt, sånt gillar jag. Efter föreställningen gick vi till Allstar och tog rn cider. Himla mysigt. Tack Madde för en jättetrevlig kväll! Sånt här borde vi göra oftare.

Baksidan av Big Comedy var att jag inte hade hunnit packa klart och vi kom ju hem skapligt sent,kring 00.30. Så då var det bara att ta tag i packningen..Kom i säng rysligt sent och klockan ringde redan kl 4.. Sov max 2,5 timme.

På Vlaborg var jag, F och L medbjudna på en fest i Skarpnäck. Ett par som nyligt köpt ett jättefint radhus hade grillfest. På vägen dit höll jag då på att skratta ihjäl mig. Sista biten åkte vi buss och en av busshållsplatserna vi passerade hetter Pungpinan. Först läste jag texten Pungpinvinen när jag tittade snabbt och då tänkte jag att jag måste ha en himla sjuk humör, men insåg sedan att det stod Pungpinan och jag vet faktiskt inte om det var så himla mycket bättre!! Vi började iallafall tokskrarra. Festen var himla trevligt, var en blandad skara av vuxna, barn och hundar.

På fredagen var vi in till stan och strosade i bland annat Kungsträdgården. Träden där är sååå otroligt vackra, fullt med små rosa blommor. Bilder kommer när jag kommer hem. Vi träffade även på L och gick och åt ihop, plus tog en liten fikasenare på kvällen. Som avslutning på kvällen gick jag och F på bio och såg Män som hatar kvinnor. Riktigt, riktigt bra. Den kan jag verkliugen rekommendera för er som inte har sett den ännu!

Igår lördag,kom brorsan och M på besök i Stockholm. var verkligen hur kul som helst! Brorsan har jag inte träffat sedan juli förra året så det var verkligen på tiden att vi sågs. Vi strosade i stan och letade ett lunchställe, hittatde ett i Gamla Stan. Var inget att rekommendera, för maten var ingen höjdate. Brorsan lämnade till och med sin pizz,a, vilket inte hör till vanligheten direkt. Efter lunchen strosade vi vidare längs vattnet och njöt att det vackra vädret. verkligen den varmaste dagen hittills. Sen hittade vi ett mysig fikaställe, Zanzibar, där vi satt och surrade riktigt länge. Efter det att borsan och M hade åkte tillbaka hem fortsatte vi att strosa i stan, i sånt här väder vill man inte gå in. Satte oss nere lngs kajen vid Strömmen och bara tig det lugnt.

Idag funderar vi på att gå på Gröna Lund. Jag är toksugen men tror att F inte riktigt är lika åkglad som nig. Så vi får se hur det slutar, återkommer med rapport.

Nu ska jag ta mig lite nykokt kaffe. Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Verkar som en helhärlig helg! :O)

2009-05-03 @ 21:43:40
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: madde

Åh så härligt. Superavis på dej=) Får helt enkelt försöka lite till... ;)

2009-05-04 @ 19:32:43
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0