Mer snurrig än vanligt

Kanske låter som en konstig rubrik men det stämmer faktiskt. För er som inte vet så råkade jag ut för en liten olycka för snart två veckor sedan. Jag hade varit hemma och hälsat på Madde på kvällen och gick ut för att ta bilen och åka hemåt. Det var enormt halt ute den kvällen, var riktigt isigt och till råga på allt så hade det kommer ett tunt lager pudersnö på. Glad i hågen klev jag in i bilen men hann bara in med ena foten innan jag gjorde en enorm vurpa. Halkade in under min egen bil!! Det är nog bara jag som lyckas med sånt.. Slog i bakhuvudet rejält och ena armbågen.

Kravlade mig upp och linkade tillbaka in till Madde, både grät och skrattade på samma gång för insåg ju hur jäkla sjulk roligt det måste ha sett ut. Efter ett tag körde jag hem och trodde det var lugnt, men på natten visade det sig att jag hade fått hjärnskakning. Har googlat lite på hjärnskakning och där står det att man ska ta det väldigt lugnt efteråt, vilket var ungefär raka motsatsen till vad jag gjorde. Vi hade deadline på jobbet som flängde omkring som en galning på stan, var på möten i Piteå, en teaterföreställning och en tur och retur till Umeå.. Trodde inte det var någon fara eftersom det kändes ok. Tyvärr har jag fått betala priset i efterhand och det är ju alltid lätt att vara efterklok.. Nu är jag sjukt trött, mer förvirrad och flummig än tidigare och i fredags morse så svimmade jag innan jag skulle till jobbet. Känns det inte bättre i morgon så måste jag nog ringa läkaren.

Så vad har jag lärt  mig av detta? Gå alltid med hjälm på dig, broddar och vadderad skyddsdräkt ;)


Kommentarer
Postat av: Madde

Äntligen! Som jag väntat på att du ska skaffa en blogg:)



Och gumman, jag tycker absolut du ska rådgöra med en läkare redan imorgon. Huvudet ska du vara rädd om!

2009-03-30 @ 20:36:59
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Hej vännen och välkommen till bloggvärlden! Så du kunde inte hålla dig undan. :O)



Du måste vara rädd om dig. Men ja, det är nog bara du som lyckas. Hur var det nu man gjorde när man cyklar hem från krogen? lol



Kramizar!

2009-03-30 @ 21:07:04
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: camilla

Klart du måste kolla upp det där! Jag gjorde en riktig vurpa själv i morse och efter ett tag tog jag mig upp och in även jag gråtandes så maskaran var överallt men inte på fransarna. Huvudet klarade sig men inte ryggen. Sköt om dig nu! Kram

2009-03-30 @ 21:20:36
Postat av: Hanna

Vännen! Ja, du vet vad jag tycker. Kolla upp omedelbart...



Kul att du nu äntligen kommit till skott iaf.

Kram på dig!

2009-03-30 @ 21:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0